De hotel.info-check: hoe schoon zijn hotelbedden?

Neurenberg, 15 augustus 2013 – lippenstift op het kussen, haren in de wasbak - hoe schoon zijn hotelkamers? Ook dit jaar heeft het internationale reserveringsportal hotel.info de beoordelingen van zijn meer dan zes miljoen boekingsklanten onderzocht om te bepalen in welke steden de hotelkamers het schoonst zijn en waar de hoteliers het met de hygiëne niet zo nauw nemen. Vooral als we de resultaten vergelijken met die van vorig jaar wordt al snel duidelijk welke hoteliers hun huiswerk hebben gedaan.

hotel.info-top 5-steden* nationaal hygiëne

Stand augustus 2013

Plaats Stad Beoordeling hygiëne
1. Den Haag 8,14
2. Utrecht 7,78
3. Eindhoven 7,67
4. Amsterdam 7,58
5. Rotterdam 7,48

Stand augustus 2012

Plaats Stad Beoordeling hygiëne
1. Den Haag 8,08
2. Utrecht 7,75
3. Amsterdam 7,61
4. Rotterdam 7,61
5. Eindhoven 7,61

De hotelgasten hebben opnieuw de hotelkamers van de hotels in Den Haag met een cijfer van 8,14 als de schoonste hotelkamers in de vijf grote steden beoordeeld. Ook in Eindhoven hebben de hoteliers progressie geboekt en dat resulteert in de hogere beoordeling van 7,67.

De beide grootste steden daarentegen konden geen indruk maken. Ten opzichte van vorig jaar scoort zowel Rotterdam als Amsterdam deels duidelijk slechter.

Beoordeling van de hygiëne in de geselecteerde internationale metropolen*

Stand augustus 2013

18. Londen 7,57
19. Parijs 7,54
20. Rio de Janeiro 7,27

De best scorende internationale metropolen konden hun topklassering van vorig jaar vasthouden, hoewel de hotelgasten van de lokale hotels dit jaar wat minder tevreden zijn. Alleen Tokio houdt de uitstekende score van 8,91 vast. Ook waren er positieve beoordelingen voor Parijs en Rio de Janeiro. De gasten toonden zich in vergelijking tot vorig jaar met scores van 7,67 en 7,56 duidelijk tevredener over de hygiëne van de hotelkamers. De hotels in Londen komen slechts tot een score van 7,48 en hebben dus duidelijk nog ruimte voor verbetering.

* Hotelgasten beoordelen het via www.hotel.info geboekte hotel na hun vertrek aan de hand van een puntensysteem (0 tot 10). Naast criteria zoals kamerkwaliteit en prijs-/kwaliteitverhouding kunnen hier ook zaken worden beoordeeld zoals de vriendelijkheid en bekwaamheid van het personeel en de hygiëne van de kamer. In het geval van een gelijke stand werd de classificatie bepaald door het derde cijfer achter de komma.

www.hotel.info is een gratis hotelreserveringsservice voor zakelijke en privéklanten. Wereldwijd biedt deze service meer dan 250.000 hotels voor elektronische boeking aan. In vergelijking met andere boekingsmogelijkheden ontvangt de klant die via hotel.info reserveert aanzienlijke prijsvoordelen. Verder geeft hotel.info alle beschikbare kamerprijzen van een hotel weer, zodat de klant altijd de voordeligste resp. meest geschikte kamerprijs kan kiezen. Alle boekingen via hotel.info worden gelijktijdig, veilig en direct aan het betreffende hotel doorgegeven. Dit garandeert de unieke integratie van de eigen reserveringssystemen van het hotel (genaamd CRS resp. PMS) en van het reserveringssysteem myRES van hotel.de onder de uniforme usersinterface van hotel.info.
Met het oog op een ervaringsgebaseerde hotelkeuze kunnen degenen die een hotel zoeken onder hotel.info niet alleen toegang krijgen tot de algemene informatie zoals kamerprijzen en voorzieningen, maar ook tot meer dan 2 miljoen hotelbeoordelingen van hotelgasten uit de hele wereld en kunnen zij hun boekingsbeslissing o.a. ook daarop baseren. In vergelijking met bestaande beoordelingsportalen kan de klant van hotel.info hierbij op 100% ech­te hotelbeoordelingen vertrouwen, want er worden uitsluitend oordelen van boekingsklanten gegeven die kort tevoren ook in het betreffende hotel hebben overnacht. hotel.info - het internationale merk van hotel.de AG - is opgericht om de uitbreiding met buitenlandse merken te versnellen. Voor de acquisitie van nieuwe klanten en hotels in het buitenland zijn al verkooppunten in Groot-Brittannië (Londen), Frankrijk (Parijs), Spanje (Barcelona), Italië (Rome), China (Shanghai), Singapore en Brazilië (São Paulo) geopend. Het grote aandeel internationaal handelende zakenklanten maakt het de onderneming daarbij gemakkelijker tot nieuwe markten toe te treden. Doel is hotel.info wereldwijd als leidende hotelreserveringsservice voor zaken- en privéklanten te vestigen.

E-mail: presse@hotel.info

Het aantal sterren is gebaseerd op informatie van de hotels zelf en op ervaringen van HOTEL INFO en HOTEL INFO-klanten. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene voorwaarden.