- om interacties met onze website te analyseren
- om de inhoud en advertenties te personaliseren

Gedrag van hotelgasten: eerlijkheid is het belangrijkste voor de hotelier

Neurenberg, 05.01.2011 – Een rondvraag van de online hotelreserveringsservice hotel.info onder Duitse en Europese partnerhotels laat zien dat hoteliers eerlijkheid als belangrijkste eigenschap bij hotelgasten zien.

Hoteliers hechten volgens de rondvraag van hotel.info er de meeste waarde aan dat hotelgasten hun rekening betalen en geen voorwerpen uit het hotel meenemen. Bijna 100% van de deelnemers van de rondvraag uit de horeca gaven dit aan als „erg belangrijk“ of „belangrijk“. Met meer dan 95% wordt deze eigenschap op de voet gevolgd door betrouwbaarheid, bijv. geen annulering op het laatste moment of naleving van check-in- en check-out-tijden door de hotelgast. Als derde belangrijkste eigenschap voor gasten geldt vriendelijkheid van de gast tegenover het personeel. Dit geven meer dan acht van de tien hotelmanagers aan in deze rondvraag.

Aan hygiëne en vrijgevigheid daarentegen, eigenschappen die doorgaans misschien als zeer belangrijk zouden worden gekenmerkt, wordt blijkbaar minder waarde gehecht. Terwijl hygiëne toch door ca. 80% van de hoteliers als „erg belangrijk“ en „belangrijk“ wordt gezien en zij dan ook op een ordelijk achtergelaten kamer hopen, is de verwachting in zaken zoals vrijgevigheid van de gast niet erg hoog. Slechts voor ongeveer een op de vijf hoteliers is een fooi belangrijk.

hotel.info ondervroeg haar Duitse en Europese hoteliers in het kader van de hotelnewsletters. Daarbij beoordeelden de hoteliers de bovengenoemde eigenschappen bij gasten met „zeer belangrijk“, „belangrijk“, „neutraal“, „minder belangrijk“ en „onbelangrijk“. Meer dan 700 hoteliers namen deel aan de rondvraag.

www.hotel.info is een kostenloze hotelreserveringsservice voor bedrijven en particuliere klanten. Wereldwijd biedt deze service meer dan 210.000 hotels voor elektronische boeking aan. In vergelijking met andere boekingsmethodes profiteert de klant bij hotel.info van aanzienlijke prijsvoordelen. Verder geeft hotel.info alle beschikbare kamerprijzen van een hotel weer, zodat de klant altijd de voordeligste resp. meest geschikte kamerprijs kan kiezen. Alle boekingen via hotel.info worden in realtime, veilig en direct aan het betreffende hotel doorgegeven. Dit waarborgt de unieke integratie van de reserveringssystemen van het hotel zelf (genaamd. CRS resp. PMS) en van het reserveringssysteem van hotel.de myRES onder de uniforme gebruikersinterfaces van hotel.info. Met het oog op een ervaringsgebaseerde hotelkeuze hebben degenen die een hotel zoeken onder hotel.info, niet alleen toegang tot de algemene informatie zoals kamerprijzen en voorzieningen, maar ook tot hotelbeoordelingen van honderdduizenden hotelgasten uit de hele wereld en kunnen zij hun boekingsbeslissing o.a. ook daarop baseren. In vergelijking met bestaande beoordelingsportalen kan de klant van hotel.info hierbij op 100% echte hotelbeoordelingen vertrouwen, want er worden uitsluitend beoordelingen van boekingsklanten gegeven die kort tevoren ook in het betreffende hotel hebben overnacht. Als degene die een hotel zoekt voor een aanbieding heeft gekozen, dan wordt het hotel hem volgens de claims van hotel.info "Check & Book" bij directe onlineboeking tegen aantrekkelijke voorwaarden aangeboden. hotel.info - het internationale merk van hotel.de AG - is opgericht om de uitbreiding met buitenlandse merken te versnellen. Voor de acquisitie van nieuwe klanten en hotels in het buitenland zijn al verkooppunten in Groot-Brittannië (Londen), Frankrijk (Parijs), Spanje (Barcelona), Italië (Rome) en China (Shanghai) geopend. Het grote aandeel internationaal handelende zakenklanten maakt het de onderneming daarbij gemakkelijker tot nieuwe markten toe te treden. Doel is hotel.info in de genoemde buitenlandse markten en daarna successievelijk in heel Europa als leidende hotelreserveringsservice voor zaken- en privéklanten te vestigen.

---------------------------------------------------------------

Timo Vavrinec
Hugo-Junkers-Str. 15-17
90411 Nürnberg, Duitsland
Tel: +49-(0)911-59832-0
E-mail: presse@hotel.info www.hotel.info
Het aantal sterren is gebaseerd op informatie van de hotels zelf en op ervaringen van HOTEL INFO en HOTEL INFO-klanten. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene voorwaarden.