- om interacties met onze website te analyseren
- om de inhoud en advertenties te personaliseren

De prijs-kwaliteitindex van hotel.info: Tevreden betalen of vertrekken met een bittere nasmaak?

Neurenberg, 26. Oktober 2010 – Wat waren de ervaringen van hotelgasten tijdens hun verblijf? Verlieten hotelgasten hotels in Nederland en in de gehele wereld meestal tevreden of hielden zij er vaak een bittere nasmaak aan over? Deze vraag werd in het kader van de prijs-kwaliteitsindex opnieuw onderzocht door hotel.info, de gratis online hotelreserveringsservice voor meer dan 210.000 hotels wereldwijd.*

Hieronder vindt u een analyse van de beoordelingen van hotelgasten over het punt prijs-kwaliteitsverhouding van drie en vier sterren-hotels. hotel.info geeft hier de situatie na het derde kwartaal 2010 weer met de volgende resultaten:

• Nederland:
    Alkmaar nieuw aan kop, Breda deze keer hekkensluiter

• Wereldwijd:
    Oost-Europese steden opnieuw vooraan; Parijs stelt teleur met de laatste plaats.

hotel.info top 10 Nederland

8. Den Haag 6,27
9. Breda 6,24
10. Maastricht 5,92

Deze keer toonden hotelgasten in Alkmaar zich zeer tevreden over de servicekwaliteit die hun door de hotelier werd aangeboden, waarmee de stad op de eerste plaats kwam. Ook de hotellerie in Venlo scoorde goed. Deze stad kwam binnen op de vijfde plaats. Breda staat onderaan: er lijkt daar een grotere discrepantie te bestaan tussen prijs en kwaliteit bij hotelovernachtingen.

hotel.info-top 20 metropolen wereldwijd

18. Brussel 6,54
19. Parijs 6,27
20. Bern 6,21

Wereldwijd gezien wist Praag de eerste plaats te behouden. Na hun verblijf in de „Gouden stad“ toonden de gasten zich opnieuw het meest tevreden met de prijs-kwaliteitverhouding van de hotellerie in die stad. De hotelhouders aan de Wisla kwamen krachtig naar voren. Zo kwam de Poolse hoofdstad Warschau verrassend op de tweede plaats. En ook in Ottawa, de hoofdstad van Canada, verbeterde de kwaliteit in verhouding met de gevraagde hotelprijs. In Brussel, Zürich en Parijs bleef het enthousiasme van hotelgasten echter beperkt. Terwijl Brussel zich ondanks een lichte teruggang (van 6,54 naar 6,40) kon handhaven op de 18e plaats, vormt Parijs, de „stad van de liefde“, nu de hekkensluiter. Bern, daarentegen, komt niet meer in de ranking voor.

* In totaal beschikt hotel.info over een miljoen hotelbeoordelingen. Hotelgasten beoordelen het via www.hotel.info geboekte hotel na hun vertrek aan de hand van een puntensysteem (0 tot 10). Naast criteria zoals kamerkwaliteit en vriendelijke houding van het personeel kan hierbij onder andere ook de prijs-kwaliteitverhouding worden beoordeeld. Dit is van bijzonder grote waarde en Timo Vavrinec, persvoorlichter bij hotel.info zegt erover: „Gastenbeoordelingen vormen naast ligging, sterrenaantal, hotelbeschrijving en optische indruk van het hotel een belangrijk oriëntatiecriterium dat onze klanten het uitkiezen van een hotel veel gemakkelijker maakt. Daarbij is de vraag hoe de hotelgast de prijs-kwaliteitverhouding van een hotel beoordeelt, van groot belang voor de gehele beoordeling“.

www.hotel.info is een kostenloze hotelreserveringsservice voor bedrijven en particuliere klanten. Wereldwijd biedt deze service meer dan 210.000 hotels voor elektronische boeking aan. In vergelijking met andere boekingsmethodes profiteert de klant bij hotel.info van aanzienlijke prijsvoordelen. Verder geeft hotel.info alle beschikbare kamerprijzen van een hotel weer, zodat de klant altijd de voordeligste resp. meest geschikte kamerprijs kan kiezen. Alle boekingen via hotel.info worden in realtime, veilig en direct aan het betreffende hotel doorgegeven. Dit waarborgt de unieke integratie van de reserveringssystemen van het hotel zelf (genaamd. CRS resp. PMS) en van het reserveringssysteem van hotel.de myRES onder de uniforme gebruikersinterfaces van hotel.info. Met het oog op een ervaringsgebaseerde hotelkeuze hebben degenen die een hotel zoeken onder hotel.info, niet alleen toegang tot de algemene informatie zoals kamerprijzen en voorzieningen, maar ook tot hotelbeoordelingen van honderdduizenden hotelgasten uit de hele wereld en kunnen zij hun boekingsbeslissing o.a. ook daarop baseren. In vergelijking met bestaande beoordelingsportalen kan de klant van hotel.info hierbij op 100% echte hotelbeoordelingen vertrouwen, want er worden uitsluitend beoordelingen van boekingsklanten gegeven die kort tevoren ook in het betreffende hotel hebben overnacht. Als degene die een hotel zoekt voor een aanbieding heeft gekozen, dan wordt het hotel hem volgens de claims van hotel.info "Check & Book" bij directe onlineboeking tegen aantrekkelijke voorwaarden aangeboden. hotel.info - het internationale merk van hotel.de AG - is opgericht om de uitbreiding met buitenlandse merken te versnellen. Voor de acquisitie van nieuwe klanten en hotels in het buitenland zijn al verkooppunten in Groot-Brittannië (Londen), Frankrijk (Parijs), Spanje (Barcelona), Italië (Rome) en China (Shanghai) geopend. Het grote aandeel internationaal handelende zakenklanten maakt het de onderneming daarbij gemakkelijker tot nieuwe markten toe te treden. Doel is hotel.info in de genoemde buitenlandse markten en daarna successievelijk in heel Europa als leidende hotelreserveringsservice voor zaken- en privéklanten te vestigen.

---------------------------------------------------------------

Timo Vavrinec
Hugo-Junkers-Str. 15-17
90411 Nürnberg, Duitsland
Tel: +49-(0)911-59832-0
E-mail: presse@hotel.info www.hotel.info

Het aantal sterren is gebaseerd op informatie van de hotels zelf en op ervaringen van HOTEL INFO en HOTEL INFO-klanten. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene voorwaarden.