- om interacties met onze website te analyseren
- om de inhoud en advertenties te personaliseren

HOTEL INFO presenteert de meest geliefde vestingstad/versterkte stad van Nederland

Neurenberg, 4 mei 2016 – Welke is de meest geliefde vestingstad van Nederland? Het internationale online-boekingsportal HOTEL INFO was op zoek naar het antwoord op deze vraag en heeft de Nederlandse internetgebruikers laten beslissen. Meer dan 3000 gebruikers namen deel aan de voting en stemden op hun favoriet.

HOTEL INFO heeft 25 vestingsteden en versterkte steden in Nederland onderzocht met minder dan 60,000 inwoners en liet internetgebruikers drie weken lang, van 12.04.2016 tot 03.05.2016, op ze stemmen.

Valkenburg en Enkhuizen gingen vlot van start maar ook Woerden en IJsselstein volgde snel met een sterke opkomst. De grote motivatie van de toeristische dienst in IJsselstein zorgde voor een voorsprong en maakte dat IJsselstein de overwinning in de wacht mocht slepen. Valkenburg haalde een mooie tweede plaats en Enkhuizen verdiende brons en eindigde derde.

IJsselstein in de provincie Utrecht is de winnaar met 1129 stemmen en kan zichzelf de meest geliefde vestingstad van Nederland noemen. IJsselstein dateert van het begin van de 14de eeuw en heeft een befaamde geschiedenis. De Hollandse IJssel stroomt door de stad en de prachtige straten en bezienswaardigheden maken IJsselstein een lust voor het oog. De contouren van de stad zijn sinds de middeleeuwen zo goed als onveranderd gebleven en u waant zich hier terug in de tijd. De binnenstad is uitgeroepen tot beschermd stadsgezicht en wordt omgeven door stadsmuren en een vestinggracht. Op cultureel en historisch vlak heeft IJsselstein dus veel te bieden.

Op de tweede plaats volgt Valkenburg in het Zuid-Limburgse Heuvelland. Valkenburg is een van de oudste toeristenplaatsen van Nederland waar ook de eerste VVV van Nederland werd opgericht. Een echte trekpleister dankzij de indrukwekkende kasteelruïne en het vele natuurschoon in de omgeving. Een deel van het prachtige centrum is een beschermd stadsgezicht en de mooie stadskern heeft verschillende historische bezienswaardigheden en vele kastelen. Valkenburg is levendig en romantisch met een heerlijk gemoedelijke, Limburgse sfeer.

Enkhuizen, in de provincie Noord-Holland aan het IJsselmeer, verdiende de derde plaats. Ook wel bekend als de ‘Haringstad’ door de haringvisserij en een grote trekpleister, niet alleen vanwege het ruime aanbod aan watersport, maar ook door de 16de eeuwse vestingwerken die hier te bezichtigen zijn. Een deel van de stad is een beschermd stadsgezicht en naast de oude stad worden bezoekers ook verrast met heel veel gezelligheid.

Top 10 van de meest geliefde vestingsteden/versterkte steden van Nederland

Plaats Stad
1.IJsselstein (Utrecht)
2.Valkenburg (Limburg)
3.Enkhuizen (Noord-Holland)
4.Woerden (Utrecht)
5.Steenwijk (Overijssel)
6.Gorinchem (Zuid-Holland)
7.Hulst (Zeeland)
8.Brielle (Zuid-Holland)
9.Zaltbommel (Gelderland)
10.Naarden (Noord-Holland)

Harlingen, Heusden, Vianen, Roermond, Sluis, Weesp, Hellevoetsluis, Tiel, Buren, Doesburg, Franeker, Gennep, Montfoort, Vlissingen en Zutphen waren ook genomineerd voor de voting.

Het complete resultaat is hier terug te vinden: www.hotel.info/nl/citymoments/top-city-voting-2016/.

OVER HOTEL INFO

HOTEL INFO exploiteert via de website www.hotel.info een wereldwijde hotelreserveringsservice voor bedrijven en particulieren. De website biedt in 38 talen meer dan 290.000 hotels van alle categorieën die eenvoudig, snel en voordelig kunnen worden geboekt. Meer dan 6 miljoen particuliere en zakelijke klanten over de hele wereld vertrouwen op onze service om een hotel te boeken. U kunt daarbij meer dan 2 miljoen hotelbeoordelingen raadplegen. Sinds oktober 2011 is HOTEL INFO onderdeel van HRS GROUP. De ondernemingsgroep waartoe ook HRS en Tiscover behoren, heeft wereldwijd 1300 medewerkers en vestigingen in Barcelona, Berlijn, Boedapest, Hongkong, Istanbul, Innsbruck, Keulen, Londen, Milaan, Moskou, New York, Neurenberg, Parijs, Peking, Praag, Rome, São Paulo, Shanghai, Singapore, Tokio, Warschau, Wenen en Zürich.

PERSCONTACT

HOTEL INFO
90411 Neurenberg
E-mail: press@hotel.info

Het aantal sterren is gebaseerd op informatie van de hotels zelf en op ervaringen van HOTEL INFO en HOTEL INFO-klanten. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene voorwaarden.