- om interacties met onze website te analyseren
- om de inhoud en advertenties te personaliseren

HOTEL INFO Check 2015: Waar hoteliers hun gasten overtuigen

Neurenberg, 1 juni 2015 – Tevreden gasten komen graag terug. Maar niet overal weten de hotels met hun prestaties te overtuigen. In de boekingsportal HOTEL INFO, die meer dan zes miljoen beoordelingen door internationale hotelgasten bevat, kunt u nalezen waar de hotels hun gasten konden imponeren en waar niet.

Wat de tevredenheid van hotelgasten betreft, stak Den Haag met 7,88 punten (maximaal cijfer 10,0) met kop en schouders boven de andere Nederlandse steden uit. "De hotels in de regeringsstad worden vooral gekenmerkt door de bovengemiddelde prijs-kwaliteitsverhouding, hoge servicegraad en het vriendelijke personeel", verklaart Jörg Malang, CPO bij HOTEL INFO, de goede totaalscore.

Eindhoven volgt met 7,55 punten op de tweede plaats. De hotels in Rotterdam komen in de beoordelingen van de hotelgasten op de derde plaats. De havenstad bereikte een score van 7,36 punten. Amsterdam is de hekkensluiter en moet met 7,22 punten nog een duidelijke inhaalslag maken.

Tevredenheid van hotelgasten: resultaten voor de grote steden in Nederland*

Plaats Stad Beoordeling
1.Den Haag7,88
2.Eindhoven7,55
3.Rotterdam7,36
4.Utrecht7,30
5.Amsterdam7,22

Warschau aan kop in Europa

Op de Europese ranglijst bevindt Amsterdam zich met 7,22 punten eveneens in de onderste regionen. De internationale hotelgasten waren daarentegen zeer te spreken over Warschau en beoordeelden de hotels in de Poolse hoofdstad met 8,37 punten, genoeg voor de eerste plaats. Bratislava (8,23) en Sofia (8,13) staan respectievelijk op de tweede en derde plaats.

Het minst tevreden was men echter met de hotels in London, deze wereldmetropool krijgt slechts 7,12 punten toebedeeld, en belandt hiermee op de laatste plaats. Ook Kopenhagen (7,19) en Parijs (7,20) kunnen niet echt bekoren.

Tevredenheid van hotelgasten: Top 10 van hotels in Europese hoofdsteden*

Plaats Stad Beoordeling
1.Warschau8,37
2.Bratislava8,23
3.Sofia8,13
4.Helsinki8,09
5.Zagreb8,07
6.Boedapest8,04
7.Berlijn8,02
8.Praag7,97
9.Wenen7,94
10.Lissabon7,93

Nederland moet nog een duidelijke inhaalslag maken

Bij een vergelijking tussen de landen voeren Slowakije (8,22), Polen (8,19) en Bulgarije (8,08) de top 10 aan. De Nederlandse hotels hebben met 7,49 punten nog duidelijk ruimte voor verbetering. Hotelgasten zijn ook minder te spreken over België (7,41), het Verenigd Koninkrijk (7,39) en met name Denemarken (7,18).

Tevredenheid van hotelgasten: Top 10-landen in Europa*

Plaats Land Beoordeling
1.Slowakije8,22
2.Polen8,19
3.Bulgarije8,08
4.Oostenrijk8,07
5.Duitsland8,02
6.Tsjechië8,00
7.Finland8,00
8.Roemenië7,95
9.Portugal7,94
10.Hongarije7,94

*Hotelgasten beoordelen het via www.hotel.info geboekte hotel na hun vertrek aan de hand van een puntensysteem (0 tot 10). De uitkomst is het gemiddelde van beoordelingen voor kamerkwaliteit, vriendelijke houding van het personeel, netheid, geluidsniveau, prijs-kwaliteitverhouding, sport-/wellnessaanbod en ontbijt/gastronomie. De cijfers in de ranglijst zijn afgerond op twee cijfers achter de komma.

OVER HOTEL INFO

HOTEL INFO exploiteert via de website www.hotel.info een wereldwijde hotelreserveringsservice voor bedrijven en particulieren. De website biedt in 38 talen meer dan 250.000 hotels van alle categorieën die eenvoudig, snel en voordelig kunnen worden geboekt. Meer dan 6 miljoen particuliere en zakelijke klanten over de hele wereld vertrouwen op onze service om een hotel te boeken. U kunt daarbij meer dan 2 miljoen hotelbeoordelingen raadplegen. Sinds oktober 2011 is HOTEL INFO onderdeel van HRS GROUP. De ondernemingsgroep waartoe ook HRS en Tiscover behoren, heeft wereldwijd 1300 medewerkers en vestigingen in Barcelona, Berlijn, Boedapest, Hongkong, Istanbul, Innsbruck, Keulen, Londen, Milaan, Moskou, New York, Neurenberg, Parijs, Peking, Praag, Rome, São Paulo, Shanghai, Singapore, Tokio, Warschau, Wenen en Zürich.

PERSCONTACT

HOTEL INFO
90411 Neurenberg
E-mail: press@hotel.info

Het aantal sterren is gebaseerd op informatie van de hotels zelf en op ervaringen van HOTEL INFO en HOTEL INFO-klanten. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene voorwaarden.