- om interacties met onze website te analyseren
- om de inhoud en advertenties te personaliseren

Als u voor uw werk op reis gaat: de meest geboekte zakenhotels bij hotel.info

Neurenberg, 6 februari 2014 – Zakenreizigers zijn voor hotels een belangrijke doelgroep. U bent veel op reis en boekt dus ook vaak een hotelkamer. Bij de keuze van een hotel zijn de prijs-kwaliteitsverhouding, aanbevelingen door anderen en de locatie belangrijke criteria. Hotels die op deze punten goed scoren, kunnen hier extra van profiteren.

De internationale boekingsportal hotel.info heeft de reserveringen in het twee- tot viersterrensegment (inclusief hotels met 4,5 sterren) van de zakelijke gasten in 2013 onderzocht en een lijst van de meest geboekte zakenhotels in Nederland en wereldwijd opgesteld. Uit dit onderzoek bleek dat zakenreizigers de voorkeur geven aan het viersterrensegment. Algemeen Directeur Ralf Priemer, die onder andere verantwoordelijk is voor de internationale hotelexploitatie bij hotel.info, licht dit toe: "De recensies van gasten op onze website laten zien dat alle hotels een hoge beoordeling en een aanbevelingspercentage van meestal meer dan 95% hadden.“*

Het Steigenberger Airport Hotel Amsterdam met vier sterren is het meest geboekte zakenhotel via hotel.info en staat op de internationale ranglijst op de vijfde plaats.

De top tien van meest geboekte hotels door zakenreizigers in Nederland in 2013*

18.Hilton Helsinki AirportHelsinki (Finland)4
19.Royal HotelThessaloniki (Plagiari) (Griekenland)4
20.Hotel EroplanRoznov Pod Radhostem (Tsjechië)4

*Informatie over gevolgde procedure: de rangschikking van de tien meest geboekte hotels in Nederland bij hotel.info werd bepaald aan de hand van het aantal boekingen. Hotels tussen 2 en 4,5 sterren werden in de beoordeling meegerekend. Bij de internationale ranking werd gekeken naar het meest geboekte zakenhotel per land in 2013 en werden deze onderling vergeleken. De landwinnaars werden voor de bovengenoemde ranglijst ingevoegd aan de hand van hun aantal boekingen. Stand: 24-1-14

www.hotel.info is een gratis hotelreserveringsservice voor zakelijke en privéklanten. Wereldwijd biedt deze service meer dan 250.000 hotels voor elektronische boeking aan. In vergelijking met andere boekingsmogelijkheden ontvangt de klant die via hotel.info reserveert aanzienlijke prijsvoordelen. Verder geeft hotel.info alle beschikbare kamerprijzen van een hotel weer, zodat de klant altijd de voordeligste resp. meest geschikte kamerprijs kan kiezen. Alle boekingen via hotel.info worden gelijktijdig, veilig en direct aan het betreffende hotel doorgegeven. Dit garandeert de unieke integratie van de eigen reserveringssystemen van het hotel (genaamd CRS resp. PMS) en van het reserveringssysteem myRES van hotel.de onder de uniforme usersinterface van hotel.info.
Met het oog op een ervaringsgebaseerde hotelkeuze kunnen degenen die een hotel zoeken onder hotel.info niet alleen toegang krijgen tot de algemene informatie zoals kamerprijzen en voorzieningen, maar ook tot meer dan 2 miljoen hotelbeoordelingen van hotelgasten uit de hele wereld en kunnen zij hun boekingsbeslissing o.a. ook daarop baseren. In vergelijking met bestaande beoordelingsportalen kan de klant van hotel.info hierbij op 100% ech­te hotelbeoordelingen vertrouwen, want er worden uitsluitend oordelen van boekingsklanten gegeven die kort tevoren ook in het betreffende hotel hebben overnacht. hotel.info - het internationale merk van hotel.de AG - is opgericht om de uitbreiding met buitenlandse merken te versnellen. Voor de acquisitie van nieuwe klanten en hotels in het buitenland zijn al verkooppunten in Groot-Brittannië (Londen), Frankrijk (Parijs), Spanje (Barcelona), Italië (Rome), China (Shanghai), Singapore en Brazilië (São Paulo) geopend. Het grote aandeel internationaal handelende zakenklanten maakt het de onderneming daarbij gemakkelijker tot nieuwe markten toe te treden. Doel is hotel.info wereldwijd als leidende hotelreserveringsservice voor zaken- en privéklanten te vestigen.

E-mail: presse@hotel.info

Het aantal sterren is gebaseerd op informatie van de hotels zelf en op ervaringen van HOTEL INFO en HOTEL INFO-klanten. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene voorwaarden.