- om interacties met onze website te analyseren
- om de inhoud en advertenties te personaliseren

Tevredenheid hotelgasten in de vijf grootste steden in Nederland gestegen - met één uitzondering

Neurenberg, 30 mei 2012 – Tevreden klanten komen graag terug. hotel.info laat zien in welke van de vijf grootste steden van Nederland de hoteliers met hun inspanningen wisten te scoren en waar de gasten minder onder de indruk waren. De kostenloze hotelreserveringsservice met meer dan 210.000 hotels wereldwijd onderzocht de beoordelingen door de internationale boekingsklanten en concludeerde het volgende:

De top 5 van de grootste steden* in Nederland van hotel.info

Huidige tevredenheidsbeoordeling

1. Den Haag 7,31
2. Eindhoven 6,86
3. Utrecht 6,81
4. Amsterdam 6,80
5. Rotterdam 6,71

Vorige tevredenheidsbeoordeling
(Stand februari 2012)
1. Den Haag 7,30
2. Eindhoven 6,83
3. Amsterdam 6,78
4. Utrecht 6,78
5. Rotterdam 6,75

In de strijd onder de vijf grootste steden van Nederland wisten de hoteliers in Den Haag hun koppositie vast te houden. Bovendien toonden de gasten zich iets tevredener met de inspanningen van de aldaar gevestigde hotels. Ook Eindhoven, Utrecht en Amsterdam hebben bij de boekingsklanten van hotel.info een betere indruk gemaakt. De hotelgasten plaatsten Utrecht met een gemiddelde beoordeling van 6,81 dit keer net voor Amsterdam (6,80). De hotels in Rotterdam presteerden volgens de huidige beoordeling iets minder goed. Met een iets lagere beoordeling van 6,71 na een eerdere 6,75 heeft de stad met de grootste zeehaven van Europa opnieuw de achterstand vergroot en is Rotterdam weer het sluitstuk van de nationale top 5.

Top 20-metropolen* wereldwijd van hotel.info

19. Madrid 7,22
20. Peking 7,20
  Gemiddeld 7,47

Bij vergelijking van de internationale metropolen blijkt er in de bovenste helft van de tabel maar weinig te zijn veranderd ten opzichte van de vorige beoordeling. Zo is er van plaats één tot en met acht geen enkele verandering waar te nemen en is Warschau dus opnieuw wereldwijd de metropool met de meest tevreden hotelgasten. Zagreb en Ljubljana schoven elk twee plaatsen omhoog naar plaats 9 en 10 en passeerden zo Sofia en Bangkok in de top 20-metropolen wereldwijd van hotel.info.

Ook de hoteliers in Riga en Vilnius kunnen trots zijn. De boekingsklanten van hotel.info waren duidelijk tevredener dan eerder over de Letse hoofdstad die drie plaatsen stijgt in de ranglijst en met een gemiddelde beoordeling van 7,42 op plaats 14 uitkomt. Onder aan de lijst weet Vilnius voor Peking te eindigen in de internationale ranglijst. Terwijl de totale beoordeling voor de hotels in de Litouwse metropool steeg van 7,19 naar 7,25, daalde de tevredenheid van de hotelgasten over de prestaties van de hotels in Peking van 7,20 naar 7,16 op hotel.info. Madrid liet weliswaar een iets betere beoordeling dan eerder zien, maar de Spaanse hoofdstad zakte toch een plaats doordat Vilnius nieuw binnenkwam in de top 20 en nu staat Madrid op de laatste plaats in de ranglijst.

De hotelgasten in Rome, Parijs en Londen waren bij vertrek alweer niet heel erg tevreden. Wist de 'eeuwige stad' nog een 6,92 te behalen en de stad van de liefde een 6,74, de beoordeling door boekingsklanten van de onlinereserveringsservice van Londen, de plaats waar Olympische Zomerspelen 2012 plaatsvinden, bleef steken op 6,58. De hoofdstad van Nederland boekte ten opzichte van de vorige beoordeling met een 6,80 een kleine verbetering, maar dat volstond niet voor een plek in de Top 20-metropolen wereldwijd.

* Hotelgasten beoordelen het via www.hotel.info geboekte hotel na hun vertrek aan de hand van een puntensysteem (0 tot 10). De uitkomst is het gemiddelde van beoordelingen voor kamerkwaliteit, vriendelijke houding van het personeel, netheid, geluidsniveau, prijs-kwaliteitverhouding en ontbijt/gastronomie. De cijfers in de ranglijst zijn afgerond op twee cijfers achter de komma.

www.hotel.info is een gratis hotelreserveringsservice voor zakelijke en privéklanten. Wereldwijd biedt deze service meer dan 210.000 hotels voor elektronische boeking aan. In vergelijking met andere boekingsmogelijkheden ontvangt de klant die via hotel.info reserveert aanzienlijke prijsvoordelen. Verder geeft hotel.info alle beschikbare kamerprijzen van een hotel weer, zodat de klant altijd de voordeligste resp. meest geschikte kamerprijs kan kiezen. Alle boekingen via hotel.info worden gelijktijdig, veilig en direct aan het betreffende hotel doorgegeven. Dit garandeert de unieke integratie van de eigen reserveringssystemen van het hotel (genaamd CRS resp. PMS) en van het reserveringssysteem myRES van hotel.de onder de uniforme usersinterface van hotel.info.
Met het oog op een ervaringsgebaseerde hotelkeuze kunnen degenen die een hotel zoeken onder hotel.info niet alleen toegang krijgen tot de algemene informatie zoals kamerprijzen en voorzieningen, maar ook tot meer dan 2 miljoen hotelbeoordelingen van hotelgasten uit de hele wereld en kunnen zij hun boekingsbeslissing o.a. ook daarop baseren. In vergelijking met bestaande beoordelingsportalen kan de klant van hotel.info hierbij op 100% ech­te hotelbeoordelingen vertrouwen, want er worden uitsluitend oordelen van boekingsklanten gegeven die kort tevoren ook in het betreffende hotel hebben overnacht. hotel.info - het internationale merk van hotel.de AG - is opgericht om de uitbreiding met buitenlandse merken te versnellen. Voor de acquisitie van nieuwe klanten en hotels in het buitenland zijn al verkooppunten in Groot-Brittannië (Londen), Frankrijk (Parijs), Spanje (Barcelona), Italië (Rome), China (Shanghai) en Singapore geopend. Het grote aandeel internationaal handelende zakenklanten maakt het de onderneming daarbij gemakkelijker tot nieuwe markten toe te treden. Doel is hotel.info wereldwijd als leidende hotelreserveringsservice voor zaken- en privéklanten te vestigen.

Aleksander Szumilas
hotel.de AG
90411 Neurenberg
E-mail: presse@hotel.info

Het aantal sterren is gebaseerd op informatie van de hotels zelf en op ervaringen van HOTEL INFO en HOTEL INFO-klanten. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene voorwaarden.