- om interacties met onze website te analyseren
- om de inhoud en advertenties te personaliseren

Klanttevredenheid: waar hoteliers werden gewaardeerd door hun gasten

Neurenberg, 6. Maart 2012 – De hotels in Rotterdam zijn opnieuw gestegen op het gebied van tevredenheid van gasten en komen daarmee dichter in de buurt van de nationale top 3. In welke steden de prestaties van de hoteliers eveneens goed of juist minder goed werden bevonden, daarover informeert hotel.info, de gratis onlinehotelreserveringsservice voor meer dan 210.000 hotels wereldwijd.

Top 5-steden* in Nederland van hotel.info

Huidige tevredenheidsbeoordeling

1. Den Haag 7,30
2. Eindhoven 6,83
3. Amsterdam 6,78
4. Utrecht 6,78
5. Rotterdam 6,75

Vorige tevredenheidsbeoordeling
(Stand november 2011)
1. Den Haag 7,30
2. Eindhoven 6,82
3. Amsterdam 6,78
4. Utrecht 6,76
5. Rotterdam 6,69

Een vergelijking tussen de vijf grootste steden van Nederland toont aan dat hotelgasten wederom bijzonder tevreden waren over het hotelwezen in Den Haag. De stad waar de regering zetelt was met 7,30 punten wederom duidelijk koploper. De prestaties van de hoteliers in Eindhoven werden iets beter beoordeeld dan de vorige keer; met 6,38 punten stonden zij wederom op de tweede plaats. Al met al zijn de posities in de top 5 ten opzichte van de vorige tevredenheidsbeoordeling niet veranderd. De hotels in Rotterdam deden het echter wel beduidend beter bij hun gasten. De havenstad staat weliswaar nog steeds op de vijfde plaats, maar komt met de stijging naar 6,75 punten aardig in de buurt van de top.

Top 20-metropolen* wereldwijd van hotel.info

19. Vilnius 7,23
20. Madrid 7,21
  Gemiddeld 7,46

Internationaal gezien behouden de hoteliers van Warschau, Tokio, Helsinki en Bratislava de eerste vier plaatsen. Hoewel de hotelgasten in de hoofdstad van Slowakije iets tevredener waren dan in november, daalde de totale beoordeling van de hotels in de Finse hoofdstad licht naar 7,65 punten. Volgens de gasten gaat het beter met de hotels in de Duitse hoofdstad Berlijn, maar deze daalden toch een plaats in de internationale ranglijst, omdat de hotels in Tallinn met een stijging van 7,50 naar 7,55 meer terrein wonnen.

Met de stijging van 7,19 naar 7,20 in de totale beoordeling van de hotels in Peking komt deze stad in de internationale toplijst. In Vilnius was men met de hotels echter minder tevreden. In november stond de hoofdstad van Litouwen met 7,23 punten nog op de negentiende plaats, maar de stad kreeg tijdens de laatste beoordeling nog maar 7,19 punten en viel daarmee buiten de top 20.

Ook Amsterdam kwam niet in de internationale ranglijst en behaalde slechts 6,78 punten. De gasten in Parijs en Londen waren wederom niet erg tevreden; de hotels in deze steden kregen respectievelijk 6,73 en 6,58 punten van hun gasten.

* Hotelgasten beoordelen het via www.hotel.info geboekte hotel na hun vertrek aan de hand van een puntensysteem (0 tot 10). De uitkomst is het gemiddelde van beoordelingen voor kamerkwaliteit, vriendelijke houding van het personeel, netheid, geluidsniveau, prijs-kwaliteitverhouding en ontbijt/gastronomie. De cijfers zijn afgerond op twee cijfers achter de komma. De volgorde van de ranglijst is op de oorspronkelijke waarden gebaseerd.

www.hotel.info is een gratis hotelreserveringsservice voor zakelijke en privéklanten. Wereldwijd biedt deze service meer dan 210.000 hotels voor elektronische boeking aan. In vergelijking met andere boekingsmogelijkheden ontvangt de klant die via hotel.info reserveert aanzienlijke prijsvoordelen. Verder geeft hotel.info alle beschikbare kamerprijzen van een hotel weer, zodat de klant altijd de voordeligste resp. meest geschikte kamerprijs kan kiezen. Alle boekingen via hotel.info worden gelijktijdig, veilig en direct aan het betreffende hotel doorgegeven. Dit garandeert de unieke integratie van de eigen reserveringssystemen van het hotel (genaamd CRS resp. PMS) en van het reserveringssysteem myRES van hotel.de onder de uniforme usersinterface van hotel.info.
Met het oog op een ervaringsgebaseerde hotelkeuze kunnen degenen die een hotel zoeken onder hotel.info niet alleen toegang krijgen tot de algemene informatie zoals kamerprijzen en voorzieningen, maar ook tot meer dan 2 miljoen hotelbeoordelingen van hotelgasten uit de hele wereld en kunnen zij hun boekingsbeslissing o.a. ook daarop baseren. In vergelijking met bestaande beoordelingsportalen kan de klant van hotel.info hierbij op 100% ech­te hotelbeoordelingen vertrouwen, want er worden uitsluitend oordelen van boekingsklanten gegeven die kort tevoren ook in het betreffende hotel hebben overnacht. hotel.info - het internationale merk van hotel.de AG - is opgericht om de uitbreiding met buitenlandse merken te versnellen. Voor de acquisitie van nieuwe klanten en hotels in het buitenland zijn al verkooppunten in Groot-Brittannië (Londen), Frankrijk (Parijs), Spanje (Barcelona), Italië (Rome), China (Shanghai) en Singapore geopend. Het grote aandeel internationaal handelende zakenklanten maakt het de onderneming daarbij gemakkelijker tot nieuwe markten toe te treden. Doel is hotel.info wereldwijd als leidende hotelreserveringsservice voor zaken- en privéklanten te vestigen.

Aleksander Szumilas
hotel.de AG
90411 Neurenberg
E-mail: presse@hotel.info

Het aantal sterren is gebaseerd op informatie van de hotels zelf en op ervaringen van HOTEL INFO en HOTEL INFO-klanten. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene voorwaarden.