- om interacties met onze website te analyseren
- om de inhoud en advertenties te personaliseren

Zomertijd is vakantietijd: stedentrips voor strandvakanties, en vooral vraag naar sightseeingtrips

Neurenberg – 06. September 2011 – "Van wat voor soort vakanties houdt u?" Dit vroeg hotel.info, de kosteloze onlinehotelreserveringsservice voor meer dan 210.000 hotels wereldwijd, aan haar boekingsklanten.

Hier leest u hoe en met wie de misschien wel mooiste tijd van het jaar bij voorkeur wordt doorgebracht: bijna de helft van de ondervraagde klanten gaat het liefst met de partner op vakantie, en circa 74% van de ondervraagden verblijft in een hotel. Stedentrips staan met 62% bij vakantievierders duidelijk bovenaan, vooral sightseeing is populair.*

Blijkbaar zijn vakanties met vrienden minder in trek. Slechts 11% van de ondervraagden gaf aan het liefst met mensen uit de vriendenkring op vakantie te gaan. Partners nemen de hoogste positie in: 51% gaat het liefst met de wederhelft op reis. De familie volgt met 23,5% en slechts 13,6% van de deelnemers aan de enquête van hotel.info gaat het liefst alleen op pad. Een vakantie met een reisgezelschap is met minder dan 1% van de stemmen voor de minste vakantiegangers een goed alternatief.

Bij de vraag welk soort vakantie het meest de interesse had**, kreeg de stedentrip met 62% de grootste bijval, duidelijk meer dan de klassieke strandvakantie, met toch nog bijna 37%. Een vakantie in de bergen komt met 22% op de derde plek van populaire vakanties, gevolgd door de rondreis die met een kleine 9% gelijk eindigt met de thuisvakantie.

Op de vraag wat vakantievierders graag doen op vakantie**, prijkte sightseeing met 62% aan kop, wat weer overeenkomt met de liefde voor stedentrips. Een actieve vakantie eindigde met zo'n 26% op de derde plaats, nog voor de ontspannings- en wellness-vakantie, die rond 20% van de stemmen kreeg. Een bezoek aan historische plaatsen, fysieke activiteiten, massages of andere bezigheden moeten echter zeker niet worden uitgesloten. Zo kreeg de categorie "overigen", waaronder bijvoorbeeld ook een vakantie met een beetje van alles, met bijna 39% sterke bijval.

De keuze van de ondervraagden voor de favoriete overnachting was eenduidig. Bijna 74% van de deelnemers aan de enquête gaf aan het liefst in een hotel te overnachten. 14% kiest voor een vakantiehuis, en slechts 8% lijkt tevreden te zijn in een pension. Minder dan 1% van de deelnemers gaf aan een camper of caravan als onderkomen te kiezen, wat duidelijk minder is dan de mensen die voor een tent kiezen (bijna 2%). Vooral comfort schijnt een belangrijke rol te spelen in de vakantiekeuze.

* Resultaat uit een enquête van hotel.info onder circa 9000 internationale hotel.info-boekingsklanten.
** Meerdere keuzen mogelijk.

www.hotel.info is een gratis hotelreserveringsservice voor zakelijke en privéklanten. Wereldwijd biedt deze service meer dan 210.000 hotels voor elektronische boeking aan. In vergelijking met andere boekingsmogelijkheden ontvangt de klant die via hotel.info reserveert aanzienlijke prijsvoordelen. Verder geeft hotel.info alle beschikbare kamerprijzen van een hotel weer, zodat de klant altijd de voordeligste resp. meest geschikte kamerprijs kan kiezen. Alle boekingen via hotel.info worden gelijktijdig, veilig en direct aan het betreffende hotel doorgegeven. Dit garandeert de unieke integratie van de eigen reserveringssystemen van het hotel (genaamd CRS resp. PMS) en van het reserveringssysteem myRES van hotel.de onder de uniforme usersinterface van hotel.info.
Met het oog op een ervaringsgebaseerde hotelkeuze kunnen degenen die een hotel zoeken onder hotel.info niet alleen toegang krijgen tot de algemene informatie zoals kamerprijzen en voorzieningen, maar ook tot meer dan 1,5 miljoen hotelbeoordelingen van hotelgasten uit de hele wereld en kunnen zij hun boekingsbeslissing o.a. ook daarop baseren. In vergelijking met bestaande beoordelingsportalen kan de klant van hotel.info hierbij op 100% ech­te hotelbeoordelingen vertrouwen, want er worden uitsluitend oordelen van boekingsklanten gegeven die kort tevoren ook in het betreffende hotel hebben overnacht. hotel.info - het internationale merk van hotel.de AG - is opgericht om de uitbreiding met buitenlandse merken te versnellen. Voor de acquisitie van nieuwe klanten en hotels in het buitenland zijn al verkooppunten in Groot-Brittannië (Londen), Frankrijk (Parijs), Spanje (Barcelona), Italië (Rome), China (Shanghai) en Singapore geopend. Het grote aandeel internationaal handelende zakenklanten maakt het de onderneming daarbij gemakkelijker tot nieuwe markten toe te treden. Doel is hotel.info wereldwijd als leidende hotelreserveringsservice voor zaken- en privéklanten te vestigen.

Timo Vavrinec, Aleksander Szumilas
hotel.de AG
90411 Neurenberg
E-mail: presse@hotel.info

Het aantal sterren is gebaseerd op informatie van de hotels zelf en op ervaringen van HOTEL INFO en HOTEL INFO-klanten. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene voorwaarden.