PRESSINFORMATION
Hotell med bastu - här svettas och sover du bäst

Nürnberg, 27 November 2013 – Även om du reser vill du inte missa bastun. Därför visar den internationella bokningsportalen hotel.info med hjälp av recensioner från fler än 6 miljoner kunder de bästa rankade hotell med bastu - oavsett om det är för en spahelg eller om du helt enkelt vill koppla av under en stressande affärsresa.

hotel.info-Top 20 hotell med bastu i Sverige*

Plats Hotell Ort Stjärnor Totalpoäng
(Bästa möjliga värde: 10,0)
1.Sankt Jörgen Park ResortGöteborg49,0
2.Scandic Grand CentralStockholm38,8
3.Avalon Hotel GöteborgGöteborg58,7
4.Clarion Collection Hotel GrandSundsvall48,6
5.StayAt LundLund48,4
6.Courtyard Stockholm KungsholmenStockholm48,4
7.Radisson Blu Scandinavia HotelGöteborg58,4
8.Renaissance Malmö HotelMalmö58,3
9.Radisson Blu HotelMalmö48,3
10.Elmia Jonkoping ScandicJönköping3,58,3
11.Rica Talk HotelStockholm48,3
12.Rica Hotel MalmöMalmö48,2
13.Scandic Malmö CityMalmö38,2
14.Scandic Gävle VästGävle48,2
15.Clarion Hotel PostGöteborg-8,2
16.Landvetter Airport HotelLandvetter48,1
17.Scandic Winn KarlstadKarlstad48,1
18.Scandic Klarälven KarlstadKarlstad38,1
19.Hotel RivertonGöteborg48,0
20.Hotel SavoyJönköping48,0

Sankt Jorgen Park Resort i Göteborg uppnår med en totalpoäng på 9,0 den högsta placeringen i bedömningen av svenska hotell med bastu Den 4-stjärniga hotellet inbjuder till avkoppling med bland annat en bastu med ångbad, inom- och utomhusbad, samt massage- och terapibehandlingar.

Man mår också bra i Scandic Grand Central med 8,8 poäng. Hotellet ligger mycket centralt. Hotellgästerna uppskattar i synnherhet personalens vänlighet och kompetens. Avalon Hotel Göteborg med 8,7 poäng lockar också med sitt centrala läge och är mycket modernt. Men de andra hotellen i topp 20 snålar inte med bekvämligheter och får höga poäng av kunderna.

*Vid samma bedömningspoäng baserades placeringen på antalet inlämnade recensioner. Endast hotell med minst 10 recensioner togs med. Bedömningarna i rankningen speglar läget 2013-11-04. Därför kan mindre avvikelser inte uteslutas.

www.hotel.info är en avgiftsfri hotellbokningstjänst för företag och privatkunder. Tjänsten erbjuder över 250 000 hotell världen över för elektronisk bokning. Jämfört med andra bokningssätt får kunderna avsevärda prismässiga fördelar. Dessutom visar hotel.de hotellens priser på tillgängliga rum, så att kunden alltid kan välja det lägsta eller mest passande rumspriset. Alla bokningar via hotel.info överförs säkert och direkt till respektive hotell. Detta är möjligt tack vare att hotellens egna bokningssystem (s.k. CRS eller PMS) integreras med bokningssystemet myRES hos hotel.de under det enhetliga användargränssnittet hos hotel.info.

Förutom central information som rumspriser och hotellstatus har den som letar efter hotell hos hotel.info även tillgång till mer än 2 miljoner hotellrecensioner från gäster runt om i världen, vilket kan vara till hjälp när man väljer hotell. Jämfört med andra recensionsportaler kan hotel.info-kunden lita på att hotellrecensionerna är 100 % äkta eftersom det bara inhämtas bedömningar från bokningskunder som verkligen har övernattat på det aktuella hotellet strax innan. hotel.info - hotel.de AG:s internationella märke har skapats för att driva på expanderingen till utländska marknader. För att värva nya kunder och hotell utomlands har säljkontor redan öppnats i Storbritannien (London), Frankrike (Paris), Spanien (Barcelona), Italien (Rom), Kina (Shanghai), Singapore och Brasilien (São Paulo). Den höga andelen internationella affärskunder underlättar etableringen på nya marknader. Målsättningen är att etablera hotel.info som ledande, global hotellbokningsservice för företag och privatkunder.

Presskontakt:

D-90411 Nürnberg
Tyskland
e-post: presse@hotel.info

Stjärnorna bygger på en egen utvärdering av hotellet samt hotel.info och hotel.info -kunders erfarenheter. Information finns i allmänna försäljningsvillkor.