PRESSINFORMATION
Hotellgästerna har gjort sitt val – hotellen i Sverige och Europa med bäst recensioner 2012

Nürnberg, 11. December 2012 – hotel.info har på nytt delat ut kvalitetsstämpeln "Top Rated Hotel" och därigenom gett utmärkelser till hotellen med bäst recensioner 2012. Den kostnadsfria online-hotellbokningstjänsten för mer än 210 000 hotell världen runt, utgick härmed från recensionerna från sina fler än 5 miljoner bokningskunder.

De hotellpartner som kom ifråga för detta signum var sådana som fått minst 8,0 av totalt 10,0 poäng. Med kvalitetssigillet från hotel.info kan hotellägarna visa upp sin höga servicekvalitet utåt mot kunderna och på så sätt göra ytterligare vinster i fråga om image. Nedan visar vi hotellen med de bästa recensionerna i Sverige och Europa, där man med sin över genomsnittet goda service lyckats övertyga kunderna lite extra.

Svenska top 10, oberoende av stjärnkategorier*

Plats Hotell Ort Stjärnor Hotellrecension
(Bästa möjliga värde: 10,0)
1.Radisson Blu Waterfront Hotel, StockholmStockholm49,0
2.Sankt Jörgen Park ResortGöteborg48,9
3.Courtyard Stockholm KungsholmenStockholm48,7
4.Avalon Hotel GöteborgGöteborg58,7
5.Hotel JNacka Strand48,6
6.Radisson Blu Scandinavia HotelGöteborg58,5
7.Hotel RoyalGöteborg38,4
8.Rica Talk HotelStockholm48,4
9.StayAt LundLund48,4
10.Renaissance Malmö HotelMalmö58,4

Här följer hotellens Top 30 i Europa*. I rankningen återfinns bara det hotell som fått bäst recensioner i varje land.

Europeiska top 30, oberoende av stjärnkategorier*

Plats Hotell Ort Land Stjärnor Hotellrecension
(Bästa möjliga värde: 10,0)
1.Holiday Inn Express Leeds-EastLeedsStorbritannien29,8
28.Nordic Hotel ForumTallinnEstland48,6
29.Zira HotelBelgradSerbien48,5
30.Hilton Copenhagen AirportKöpenhamnDanmark58,4

*Bedömningarna i rankningen speglar läget i oktober 2012. Därför kan mindre avvikelser inte uteslutas. Vid samma bedömning baseras placeringen på antalet inlämnade gästrecensioner. Endast hotell med minst 20 recensioner eller mer togs med i rankningarna.
Övernattningsgäster bedömer hotellet de bokat över www.hotel.info efter sin avresa och då med hjälp av ett poängsystem (från 0 till 10). I helhetsbedömningen ingår kriterier som rumskvalitet, hotellpersonalens bemötande, renhet, ljudnivå, pris-prestanda-förhållande och frukost/gastronomi.

hotel.info www.hotel.info är en avgiftsfri hotellbokningstjänst för företag och privatkunder. Tjänsten erbjuder över 210 000 hotell världen över för elektronisk bokning. Jämfört med andra bokningssätt får kunderna avsevärda prismässiga fördelar. Dessutom visar hotel.de hotellens priser på tillgängliga rum, så att kunden alltid kan välja det lägsta eller mest passande rumspriset. Alla bokningar via hotel.info överförs säkert och direkt till respektive hotell. Detta är möjligt tack vare att hotellens egna bokningssystem (s.k. CRS eller PMS) integreras med bokningssystemet myRES hos hotel.de under det enhetliga användargränssnittet hos hotel.info.

Förutom central information som rumspriser och hotellstatus har den som letar efter hotell hos hotel.info även tillgång till mer än 2 miljoner hotellrecensioner från gäster runt om i världen, vilket kan vara till hjälp när man väljer hotell. Jämfört med andra recensionsportaler kan hotel.info-kunden lita på att hotellrecensionerna är 100 % äkta eftersom det bara inhämtas bedömningar från bokningskunder som verkligen har övernattat på det aktuella hotellet strax innan. hotel.info - hotel.de AG:s internationella märke har skapats för att driva på expanderingen till utländska marknader. För att värva nya kunder och hotell utomlands har säljkontor redan öppnats i Storbritannien (London), Frankrike (Paris), Spanien (Barcelona), Italien (Rom), Kina (Shanghai), Singapore och Brasilien (São Paulo). Den höga andelen internationella affärskunder underlättar etableringen på nya marknader. Målsättningen är att etablera hotel.info som ledande, global hotellbokningsservice för företag och privatkunder.

Presskontakt:

D-90411 Nürnberg
Tyskland
e-post: presse@hotel.info

Stjärnorna bygger på en egen utvärdering av hotellet samt hotel.info och hotel.info -kunders erfarenheter. Information finns i allmänna försäljningsvillkor.