Internetgebruikers hebben gestemd: Edam-Volendam is een van de mooiste gemeentes van Europa

Neurenberg, 27 februari 2014 – Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, hoe heet de mooiste kleine stad in binnen- en buitenland? In een Europese enquête met mee dan 46.000 gebruikers van o.a. sociale netwerken heeft hotel.info in samenwerking met Global Grasshoper de populairste en meest pittoreske dorpen en kleine steden in Europa bepaald.

Naast bekende plaatsen als Toledo (Spanje) of Colmar (Frankrijk) hebben ook onbekendere locaties als Alberobello (Italië) en Sigulda (Letland) een plaats onder de populairste steden gevonden. Ralf Ahamer, hoofd van de afdeling Marketing, Producten en IT bij hotel.info, zegt over de award van mooiste kleine stad van Europa: "Bij stedentrips denken velen allereerst aan bekende metropolen als Parijs of Londen, maar juist kleine plaatsen hebben een bijzondere charme en zijn daardoor zeer de moeite waard."

Ribe, de oudste stad van Denemarken en een van de belangrijkste nederzettingen van de Vikingen, ligt met iets meer dan 5000 stemmen (van in totaal meer dan 46.000) op plek 1. Vandaag de dag kunnen bezoekers deze tijd herbeleven in een volledig nagebouwd Vikingdorp. Op plaats 2 en 3 volgen Obidos (Portugal), dat bekend is voor zijn pittoreske historische centrum, en Sigulda (Letland), dat ook wel Lets Zwitserland wordt genoemd.

Als we alleen naar de Nederlandse stemmen kijken, won Edam-Volendam aan het Markermeer de award.

De top tien van meest pittoreske dorpen en kleine steden in Europa op grond van de Europese enquête*

Plaats Bestemming Land
1.RibeDenemarken
2.ObidosPortugal
3.SiguldaLetland
4.MostarBosnië en Herzegovina
5.OhridMacedonië
6.BledSlovenië
7.PositanoItalië
8.EriceiraPortugal
9.RondaSpanje
10.HallstadtOostenrijk

De resultaten van de enquête met reistips, beoordelingen en beschrijvingen voor een geslaagde korte vakantie in de mooiste kleine steden van Europa vinden reislustigen ook in het hotel.info-blog.

*Uitleg over de enquête: hotel.de heeft van tevoren 52 kleine steden en dorpen in Europa met maximaal 100.000 inwoners onderzocht en in de periode van 20-01-2014 tot 14-02-2014 konden de deelnemers hun stem uitbrengen. In totaal werden meer dan 46.000 enquêtes ingevuld.

www.hotel.info is een gratis hotelreserveringsservice voor zakelijke en privéklanten. Wereldwijd biedt deze service meer dan 250.000 hotels voor elektronische boeking aan. In vergelijking met andere boekingsmogelijkheden ontvangt de klant die via hotel.info reserveert aanzienlijke prijsvoordelen. Verder geeft hotel.info alle beschikbare kamerprijzen van een hotel weer, zodat de klant altijd de voordeligste resp. meest geschikte kamerprijs kan kiezen. Alle boekingen via hotel.info worden gelijktijdig, veilig en direct aan het betreffende hotel doorgegeven. Dit garandeert de unieke integratie van de eigen reserveringssystemen van het hotel (genaamd CRS resp. PMS) en van het reserveringssysteem myRES van hotel.de onder de uniforme usersinterface van hotel.info.
Met het oog op een ervaringsgebaseerde hotelkeuze kunnen degenen die een hotel zoeken onder hotel.info niet alleen toegang krijgen tot de algemene informatie zoals kamerprijzen en voorzieningen, maar ook tot meer dan 2 miljoen hotelbeoordelingen van hotelgasten uit de hele wereld en kunnen zij hun boekingsbeslissing o.a. ook daarop baseren. In vergelijking met bestaande beoordelingsportalen kan de klant van hotel.info hierbij op 100% ech­te hotelbeoordelingen vertrouwen, want er worden uitsluitend oordelen van boekingsklanten gegeven die kort tevoren ook in het betreffende hotel hebben overnacht. hotel.info - het internationale merk van hotel.de AG - is opgericht om de uitbreiding met buitenlandse merken te versnellen. Voor de acquisitie van nieuwe klanten en hotels in het buitenland zijn al verkooppunten in Groot-Brittannië (Londen), Frankrijk (Parijs), Spanje (Barcelona), Italië (Rome), China (Shanghai), Singapore en Brazilië (São Paulo) geopend. Het grote aandeel internationaal handelende zakenklanten maakt het de onderneming daarbij gemakkelijker tot nieuwe markten toe te treden. Doel is hotel.info wereldwijd als leidende hotelreserveringsservice voor zaken- en privéklanten te vestigen.

E-mail: presse@hotel.info

Het aantal sterren is gebaseerd op informatie van de hotels zelf en op ervaringen van hotel.info en hotel.info-klanten. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene voorwaarden.