Den Haag, Warschau en Tokio – waar de hotelgasten het meest tevreden zijn

Neurenberg, 28. mei 2013 – Het kaf van het koren scheiden. De hoteliers van een aantal grote Nederlandse steden konden hun gasten met een aantal services nog beter overtuigen. In een aantal hotels in grote steden zijn de boekingsklanten echter minder tevreden dan in het voorgaande jaar. Dit blijkt uit een recent onderzoek naar hotelbeoordelingen door de internationale boekingsportal hotel.info.

De top 5 van de grootste steden in Nederland van hotel.info*

1. Den Haag 7,36
2. Eindhoven 6,98
3. Utrecht 6,83
4. Amsterdam 6,78
5. Rotterdam 6,70

1. Den Haag 7,31
2. Eindhoven 6,86
3. Utrecht 6,81
4. Amsterdam 6,80
5. Rotterdam 6,71

In de ranking van de vijf grootste steden van Nederland kregen vooral de hoteliers in Eindhoven veel punten. De gasten waren duidelijk tevredener dan in mei 2012 en gaven 6,98 punten (in het voorgaande jaar waren dat er 6,86). Desondanks staat Den Haag in de nationale top 5 nog altijd stipt op nummer 1 met 7,36 punten. In Amsterdam en Rotterdam waren de gasten iets minder tevreden met de service in de hotels. Aan de plaatsingen veranderde echter niets.

Top 10-hoofdsteden in Europa van hotel.info

8. Zagreb 7,51
9. Ljubljana 7,50
10. Sofia 7,49

Warschau staat in de Europese ranking wederom op nummer 1, hoewel de gasten iets minder tevreden waren. De boekingsklanten van de hotels in Bratislava gaven beduidend meer punten dan in het voorgaande jaar. Met een toename van 0,19 krijgt de hoofdstad van Slowakije 7,77 punten en stijgt daarmee twee plaatsen. Ook Berlijn werd iets beter beoordeeld. De hoofdstad van Duitsland kreeg 7,56 punten en steeg daarmee één plaats.

In twee steden waren de hotelgasten na hun vertrek echter wederom niet heel erg tevreden: Rome en Londen. De eeuwige stad kreeg 6,91 punten (in het voorgaande jaar 6,92). De stad aan de Theems kreeg van de boekingsklanten maar 6,57 punten (in het voorgaande jaar 6,58). Ook Parijs laat in de Europese ranking nog aardig wat ruimte voor verbeteringsmogelijkheden zien, hoewel de stad ten opzichte van het voorgaande jaar flink is gestegen. Hier waren de gasten in 2013 beduidend tevredener met de hotels, wat te zien is aan de gegeven 6,89 punten (in het voorgaande jaar 6,74).

Andere metropolen (internationaal)*

8. São Paulo 6,89
9. New York 6,77
10. Rio de Janeiro 6,60

In de internationale ranking doen vooral de hotels in Tokio het goed. Deze kregen 7,66 punten. Singapore staat op de derde plaats, hoewel de gasten hier minder tevreden waren dan in het voorgaande jaar. Daardoor is Peking, dat steeg naar 7,25 punten, dicht in de buurt van de top 3 gekomen. Sydney behaalde in 2012 nog 7,25 punten. Dit jaar waren het er maar 7,22, waardoor de stad één plaats daalde.

* Hotelgasten beoordelen het via www.hotel.info geboekte hotel na hun vertrek aan de hand van een puntensysteem (0 tot 10). De uitkomst is het gemiddelde van beoordelingen voor kamerkwaliteit, vriendelijke houding van het personeel, netheid, geluidsniveau, prijs-kwaliteitverhouding en ontbijt/gastronomie. De cijfers in de ranglijst zijn afgerond op twee cijfers achter de komma.

www.hotel.info is een gratis hotelreserveringsservice voor zakelijke en privéklanten. Wereldwijd biedt deze service meer dan 250.000 hotels voor elektronische boeking aan. In vergelijking met andere boekingsmogelijkheden ontvangt de klant die via hotel.info reserveert aanzienlijke prijsvoordelen. Verder geeft hotel.info alle beschikbare kamerprijzen van een hotel weer, zodat de klant altijd de voordeligste resp. meest geschikte kamerprijs kan kiezen. Alle boekingen via hotel.info worden gelijktijdig, veilig en direct aan het betreffende hotel doorgegeven. Dit garandeert de unieke integratie van de eigen reserveringssystemen van het hotel (genaamd CRS resp. PMS) en van het reserveringssysteem myRES van hotel.de onder de uniforme usersinterface van hotel.info.
Met het oog op een ervaringsgebaseerde hotelkeuze kunnen degenen die een hotel zoeken onder hotel.info niet alleen toegang krijgen tot de algemene informatie zoals kamerprijzen en voorzieningen, maar ook tot meer dan 2 miljoen hotelbeoordelingen van hotelgasten uit de hele wereld en kunnen zij hun boekingsbeslissing o.a. ook daarop baseren. In vergelijking met bestaande beoordelingsportalen kan de klant van hotel.info hierbij op 100% ech­te hotelbeoordelingen vertrouwen, want er worden uitsluitend oordelen van boekingsklanten gegeven die kort tevoren ook in het betreffende hotel hebben overnacht. hotel.info - het internationale merk van hotel.de AG - is opgericht om de uitbreiding met buitenlandse merken te versnellen. Voor de acquisitie van nieuwe klanten en hotels in het buitenland zijn al verkooppunten in Groot-Brittannië (Londen), Frankrijk (Parijs), Spanje (Barcelona), Italië (Rome), China (Shanghai), Singapore en Brazilië (São Paulo) geopend. Het grote aandeel internationaal handelende zakenklanten maakt het de onderneming daarbij gemakkelijker tot nieuwe markten toe te treden. Doel is hotel.info wereldwijd als leidende hotelreserveringsservice voor zaken- en privéklanten te vestigen.

E-mail: presse@hotel.info

Het aantal sterren is gebaseerd op informatie van de hotels zelf en op ervaringen van HOTEL.INFO en HOTEL.INFO-klanten. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene voorwaarden.