Pure ontspanning! hotel.info presenteert de beste wellnesshotels in Europa en Nederland

Neurenberg, 15 januari 2013 – Stress door het werk en de sleur van alledag in het nieuwe jaar? Goede redenen om er eens heerlijk tussenuit te gaan. De onlinehotelreserveringsservice hotel.info heeft daarom een evaluatie van de beste wellnesshotels in Europa en Nederland uitgevoerd. Hierbij deden zich enkele verrassingen voor.

Nederland ligt op Europees niveau op de negende plek. Een wellnessvakantie in Oost-Europa wordt voor steeds meer ontspanningzoekers aantrekkelijk, aangezien de prijs-kwaliteitverhoudingen daar aanlokkelijk zijn. Slowakije, Tsjechië en Polen behalen hierdoor hoge plaatsen in de top tien van de beste wellnesshotels in Europa.

De beoordelingen van de gasten van de hotels waren doorslaggevend in de evaluatie. Er werd beoordeeld op criteria als sport- en wellnessaanbod, kwaliteit van de kamer, netheid, prijs-kwaliteitverhouding, kwaliteit van het ontbijt en de vriendelijkheid van het personeel.

In de onderstaande tabel vindt u de 20 beste wellnesshotels in Europa.

Plaats Hotel Bestemming Land Sterren Beoordelingscijfer*
18.Adina Apartment HotelKopenhagenDenemarken48,0
19.Radisson Blu Plaza HotelOsloNoorwegen47,7
20.Airotel Stratos VassilikosAtheneGriekenland57,7

Ook voor de nationale wellnessmarkt hebben de klanten van hotel.info hun oordeel gegeven. In de volgende tabel vindt u de 10 best beoordeelde wellnesshotels in Nederland.

Plaats Hotel Bestemming Sterren Beoordelingscijfer*
(hoogste cijfer: 10,0)
1.Hotel Duiven bij Arnhem A12Duiven48,9
2.Golden Tulip Parkstad Zuid LimburgKerkrade48,7
3.Grand Hotel Post PlazaLeeuwarden48,7
4.Hotel GalamaDammenKoudum38,6
5.Steigenberger Airport Hotel AmsterdamSchiphol48,4
6.Sofitel Amsterdam The GrandAmsterdam58,4
7.Van der Valk Hotel AraZwijndrecht48,4
8.WestCord WTC Hotel LeeuwardenLeeuwarden48,4
9.Golden Tulip JagershorstLeende48,3
10.Alexander HotelNoordwijk48,3

* Bij gelijke beoordelingscijfers vond de sortering plaats op basis van het aantal opgegeven beoordelingen. In Nederland werden alleen hotels met minstens 10 beoordelingen van gasten meegenomen. In de internationale ranglijst is per land alleen het best beoordeelde wellnesshotel met minstens 20 beoordelingen opgenomen. De beoordelingen in de ranking geven de stand weer op 7 januari 2013. Geringe afwijkingen zijn daarom niet uitgesloten.

hotel.info www.hotel.info is een gratis hotelreserveringsservice voor zakelijke en privéklanten. Wereldwijd biedt deze service meer dan 210.000 hotels voor elektronische boeking aan. In vergelijking met andere boekingsmogelijkheden ontvangt de klant die via hotel.info reserveert aanzienlijke prijsvoordelen. Verder geeft hotel.info alle beschikbare kamerprijzen van een hotel weer, zodat de klant altijd de voordeligste resp. meest geschikte kamerprijs kan kiezen. Alle boekingen via hotel.info worden gelijktijdig, veilig en direct aan het betreffende hotel doorgegeven. Dit garandeert de unieke integratie van de eigen reserveringssystemen van het hotel (genaamd CRS resp. PMS) en van het reserveringssysteem myRES van hotel.de onder de uniforme usersinterface van hotel.info.
Met het oog op een ervaringsgebaseerde hotelkeuze kunnen degenen die een hotel zoeken onder hotel.info niet alleen toegang krijgen tot de algemene informatie zoals kamerprijzen en voorzieningen, maar ook tot meer dan 2 miljoen hotelbeoordelingen van hotelgasten uit de hele wereld en kunnen zij hun boekingsbeslissing o.a. ook daarop baseren. In vergelijking met bestaande beoordelingsportalen kan de klant van hotel.info hierbij op 100% ech­te hotelbeoordelingen vertrouwen, want er worden uitsluitend oordelen van boekingsklanten gegeven die kort tevoren ook in het betreffende hotel hebben overnacht. hotel.info - het internationale merk van hotel.de AG - is opgericht om de uitbreiding met buitenlandse merken te versnellen. Voor de acquisitie van nieuwe klanten en hotels in het buitenland zijn al verkooppunten in Groot-Brittannië (Londen), Frankrijk (Parijs), Spanje (Barcelona), Italië (Rome), China (Shanghai), Singapore en Brazilië (São Paulo) geopend. Het grote aandeel internationaal handelende zakenklanten maakt het de onderneming daarbij gemakkelijker tot nieuwe markten toe te treden. Doel is hotel.info wereldwijd als leidende hotelreserveringsservice voor zaken- en privéklanten te vestigen.

Sebastian Meyer
E-mail: presse@hotel.info

Het aantal sterren is gebaseerd op informatie van de hotels zelf en op ervaringen van hotel.de en hotel.de-klanten. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene voorwaarden.