Hotelgasten hebben gekozen – de best beoordeelde hotels van 2012 in België en Europa

Neurenberg, 11 december 2012 – hotel.info heeft opnieuw het kwaliteitskeurmerk "Top Rated Hotel" toegekend en daarmee de best beoordeelde hotels van 2012 onderscheiden voor bijzonder goede prestaties. De gratis onlinehotelreserveringsservice voor meer dan 210.000 hotels wereldwijd oriënteerde zich hierbij op de beoordelingen van de meer dan 5 miljoen boekingsklanten.

Voor de toekenning van het keurmerk kwamen alle hotelpartners met minstens 8,0 van de 10,0 haalbare punten in aanmerking. Met het hotel.info-keurmerk kunnen hoteliers de hoge kwaliteit van hun service met succes aan het publiek kenbaar maken en hiermee profiteren van een beter imago. Hier volgen nu de best beoordeelde Belgische en Europese hotels, die hun gasten met hun bovengemiddelde prestaties bijzonder goed konden overtuigen.

De Belgische top 10 van alle sterrencategorieën*

PlaatsHotelBestemmingSterrenBeoordeling
(hoogste cijfer: 10,0)
1.Sofitel Brussels EuropeBrussel59,1
2.BEST WESTERN Premier WeinebruggeBrugge48,8
3.Hotel Le ChâtelainBrussel58,7
4.Dolce La HulpeLa Hulpe48,7
5.HousingbrusselsBrussel38,6
6.Full HouseKortrijk38,6
7.Hotel HancelotGent3,58,4
8.Hotel Be ManosBrussel58,3
9.Sofitel Brussels Le LouiseBrussel58,3
10.Hotel PreludeKnesselare38,3

Hieronder de top 30 van hotels in Europa*. Per land is hierbij alleen steeds het best beoordeelde hotel in de ranking vertegenwoordigd.

De Europese top 30 van alle sterrencategorieën*

28.Nordic Hotel ForumTallinnEstland48,6
29.Zira HotelBelgradoServië48,5
30.Hilton Copenhagen AirportKopenhagenDenemarken58,4

*De beoordelingen in de ranking geven de stand weer van oktober 2012. Geringe afwijkingen zijn daarom niet uitgesloten. Bij gelijke beoordeling vindt de positionering plaats aan de hand van het aantal afgegeven beoordelingen van gasten. Alleen hotels met minstens 20 beoordelingen komen in aanmerking voor de rankings.
Hotelgasten beoordelen het via www.hotel.info geboekte hotel na hun vertrek aan de hand van een puntensysteem (0 tot 10). De uitkomst is het gemiddelde van beoordelingen voor kamerkwaliteit, vriendelijke houding van het personeel, netheid, geluidsniveau, prijs-kwaliteitverhouding en ontbijt/gastronomie.

hotel.info www.hotel.info is een gratis hotelreserveringsservice voor zakelijke en privéklanten. Wereldwijd biedt deze service meer dan 210.000 hotels voor elektronische boeking aan. In vergelijking met andere boekingsmogelijkheden ontvangt de klant die via hotel.info reserveert aanzienlijke prijsvoordelen. Verder geeft hotel.info alle beschikbare kamerprijzen van een hotel weer, zodat de klant altijd de voordeligste resp. meest geschikte kamerprijs kan kiezen. Alle boekingen via hotel.info worden gelijktijdig, veilig en direct aan het betreffende hotel doorgegeven. Dit garandeert de unieke integratie van de eigen reserveringssystemen van het hotel (genaamd CRS resp. PMS) en van het reserveringssysteem myRES van hotel.de onder de uniforme usersinterface van hotel.info.
Met het oog op een ervaringsgebaseerde hotelkeuze kunnen degenen die een hotel zoeken onder hotel.info niet alleen toegang krijgen tot de algemene informatie zoals kamerprijzen en voorzieningen, maar ook tot meer dan 2 miljoen hotelbeoordelingen van hotelgasten uit de hele wereld en kunnen zij hun boekingsbeslissing o.a. ook daarop baseren. In vergelijking met bestaande beoordelingsportalen kan de klant van hotel.info hierbij op 100% ech­te hotelbeoordelingen vertrouwen, want er worden uitsluitend oordelen van boekingsklanten gegeven die kort tevoren ook in het betreffende hotel hebben overnacht. hotel.info - het internationale merk van hotel.de AG - is opgericht om de uitbreiding met buitenlandse merken te versnellen. Voor de acquisitie van nieuwe klanten en hotels in het buitenland zijn al verkooppunten in Groot-Brittannië (Londen), Frankrijk (Parijs), Spanje (Barcelona), Italië (Rome), China (Shanghai), Singapore en Brazilië (São Paulo) geopend. Het grote aandeel internationaal handelende zakenklanten maakt het de onderneming daarbij gemakkelijker tot nieuwe markten toe te treden. Doel is hotel.info wereldwijd als leidende hotelreserveringsservice voor zaken- en privéklanten te vestigen.

E-mail: presse@hotel.info

Het aantal sterren is gebaseerd op informatie van de hotels zelf en op ervaringen van hotel.de en hotel.de-klanten. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene voorwaarden.