LEHDISTÖTIEDOTTEET

Helsinki ja Suomi saivat parhaat arvosanat Euroopan laajuisessa hotellien palvelun laadun vertailussa

Nürnberg, 25. helmikuuta 2013 – Matkailuhan tunnetusti avartaa. Kaikki kokemukset eivät aina kuitenkaan ole jakamisen arvoisia, sillä lomamatkat tai hotelliyöpymiset eivät vastaa aina kuvitelmiamme. Ystävällinen ja asiantunteva palvelu saa vieraat antamaan pienet virheet anteeksi. hotel.infon tekemä asiakasarviotutkimus osoittaa, mikä hotellien palvelutaso on Suomessa, ja mikä sen sijoitus on Euroopan mittakaavassa.

hotel.infon 20 parasta eurooppalaista pääkaupunkia: hotellihenkilökunnan ystävällisyys ja asiantuntevuus*

Sijoitus Kaupunki Maa Arvio
(Paras mahdollinen arvio: 10,0)
1.BudapestUnkari8,36
2.HelsinkiSuomi8,36
3.LjubljanaSlovenia8,31
4.BerliiniSaksa8,30
5.VarsovaPuola8,26
6.LissabonPortugali8,23
7.BratislavaSlovakia8,20
8.WienItävalta8,20
9.SofiaBulgaria8,16
10.ZagrebKroatia 8,15
11.DublinIrlanti8,07
12.TallinnaViro8,07
13.TukholmaRuotsi8,07
14.RiikaLatvia8,05
15.BernSveitsi8,04
16.PrahaTšekki8,01
17.LuxemburgLuxemburg7,98
18.AteenaKreikka7,95
19.BukarestRomania7,89
20.VilnaLiettua7,87

Budapestissa ja Helsingissä saat ystävällisintä palvelua

Eurooppalaisista pääkaupungeista Budapest ja Helsinki saivat parhaat arvosanat. Arvioitaessa hotellihenkilökunnan ystävällisyyttä ja asiantuntevuutta Unkarin ja Suomen pääkaupungit kirivät niukalla erolla kolmanneksi sijoittuneen Ljubljanan ohitse. Tukholma sai 8,07 pistettä ja sijoittui siten kirkkaasti 20 parhaan joukkoon.

Kööpenhamina (7,72) ja Oslo (7,70) pääsivät 20 parhaan joukkoon niukin naukin. Vielä enemmän petrattavaa oli 7,62 pistettä saaneella Moskovalla ja 7,36 pisteen Lontoolla. Thamesin varrella sijaitseva miljoonakaupunki saa vertailun perusteella epäilemään stereotyypillisen englantilaisen kohteliaisuuden toteutumista ainakin hotellialalla.

Euroopan 20 parasta maata: hotellihenkilökunnan ystävällisyys ja asiantuntevuus*

Sijoitus Maa Arvio
(Paras mahdollinen arvio: 10,0)
1.Suomi8,36
2.Saksa8,36
3.Itävalta8,35
4.Unkari8,31
5.Puola8,27
6.Sveitsi8,26
7.Portugali8,24
8.Kroatia8,23
9.Slovakia8,20
10.Ruotsi8,18
11.Bulgaria8,17
12.Romania8,14
13.Irlanti8,12
14.Italia8,11
15.Tšekki8,08
16.Kreikka8,02
17.Turkki7,94
18.Espanja7,93
19.Ranska7,92
20.Alankomaat7,82

Parasta palvelua suomalaisissa hotelleissa!

Euroopan maiden vertailussa kärkeen kiilasivat 8,36 pistettä saaneet Suomi ja Saksa. Näissä maissa hotelliyöpyjät olivat erityisen tyytyväisiä hotellihenkilökunnan ystävällisyyteen ja ammattitaitoon. Myös Itävalta sai erinomaiset pisteet palvelun laadusta. Alankomaat sijoittui 20 parhaan maan häntäpäähän 7,82 pisteellään, samoin kuin 7,81 pistettä saanut Norja ja 7,68 pistettä ansainnut Tanska. Vielä enemmän parantamisen varaa on isobritannialaisella hotellihenkilökunnalla (7,56 pistettä).

* Hotellivieraat arvioivat www.hotel.info-sivuston kautta varaamansa hotellin poistumisensa jälkeen pistejärjestelmän (0 - 10) pohjalta. Kriteereitä olivat mm. huoneiden laatu ja hinta-laatusuhde, joiden lisäksi oli mahdollisuus arvioida myös hotellihenkilökunnan ystävällisyyttä ja asiantuntevuutta. (tilanne helmikuussa 2013).

www.hotel.info on maksuton hotellien varauspalvelu yrityksille ja yksityishenkilöille. Palvelu tarjoaa sähköisesti varattaviksi yli 210 000 hotellia maailmanlaajuisesti. Muihin varaustapoihin verrattuna hotel.info tarjoaa asiakkailleen huomattavia hintaetuja. Lisäksi hotel.info näyttää aina hotellin kaikki käytettävissä olevat huonehinnat, joten asiakas voi valita edullisimman tai itselleen sopivimman huonehinnan. Kaikki hotel.info-varauspalvelun kautta tehdyt varaukset siirtyvät reaaliajassa luotettavasti suoraan kyseiselle hotellille. Tämän mahdollistaa hotel.infon yhtenäinen käyttöliittymä, johon hotellien omat varausjärjestelmät (ns. CRS tai PMS) ja hotel.de:n oma myRES-varausjärjestelmä on integroitu.
hotel.info auttaa asiakasta valistuneen hotellinvalintapäätöksen tekemisessä ilmoittamalla hotellien perustiedot, kuten huonehinnat ja hotellien varustelutason, sekä myös julkaisemalla yli 1,5 milj. hotelliarvostelua, jotka ovat hotelleissa yöpyneiden, eri puolilta maailmaa olevien asiakkaiden kirjoittamia. Muihin arvosteluportaaleihin verrattuna asiakkaat voivat olla hotel.infossa varmoja, että hotelliarvostelut ovat 100 % aitoja, sillä arviointiin voivat osallistua ainoastaan juuri kyseisessä hotellissa viime aikoina yöpyneet varausasiakkaat. hotel.info - hotel.de AG:n kansainvälinen merkki - luotiin jouduttamaan laajenemista ulkomaisille markkinoille. Uusien ulkomaisten asiakkaiden ja hotellien hankkimiseksi on jo avattu toimistot Iso-Britanniaan (Lontooseen), Ranskaan (Pariisiin), Espanjaan (Barcelonaan), Italiaan (Roomaan), Kiinaan (Shanghaihin), Singaporeen ja Brasiliaan (São Pauloon). Kansainvälisesti toimivien liikeasiakkaiden suuri määrä on helpottanut yrityksen pääsyä uusille markkinoille. hotel.infon tavoitteena on vakiinnuttaa asemansa johtavana yritysten ja yksityisasiakkaiden hotellinvarauspalveluna.

Lehdistön yhteyshenkilö:

Sebastian Meyer
Saksa
Puh.: +49-(0)911-59832-0
Faksi: +49-(0)911-59832-11
Sähköposti: presse@hotel.info

Tähtiluokitus perustuu hotellin omaan arvioon sekä HOTEL.INFO:n ja HOTEL.INFO:n asiakkaiden kokemuksiin. Lisätietoja löytyy käyttöehdoista.