PRESSEINFORMATION
Internetbrugere har stemt – Ribe er den smukkeste lille by i Europa

Nürnberg (Tyskland), 27. Februar 2014 – Lille spejl på væggen dér, hvilken lille by er den smukkeste i ind- og udland her? I en tværeuropæisk rundspørge med over 46.000 brugere af bl.a. sociale netværk har hotel.info i samarbejde med GlobalGrasshopper udpeget de mest populære og smukkeste landsbyer og småbyer i Europa.

Ud over kendte byer som Toledo (Spanien) eller Colmar (Frankrig) tæller også klenodier som Alberobello (Italien) eller Sigulda (Letland) til de mest populære byer. Ralf Ahamer, direktør for marketing, produkt og it hos hotel.info, har udtalt følgende om prisen for de smukkeste småbyer i Europa: "I forbindelse med byrejser tænker mange først og fremmest på kendte metropoler som Paris eller London, men netop også småbyerne har en særlig charme og er særligt attraktive pga. deres seværdigheder."

Ribe, der nok er Danmarks ældste by med levn fra vikingetiden, er afstemningens prisvinder med knap 5.000 stemmer (ud af over 46.000 stemmer i alt). På en 2. og 3. plads ligger Obidos (Portugal), der er kendt for sin pittoreske historiske bykerne, og Sigulda (Letland), der også er kendt som det lettiske Schweiz.

Top 10 over Europas smukkeste landsbyer og småbyer i den internationale afstemning*

Plads By Land
1.RibeDanmark
2.ÓbidosPortugal
3.SiguldaLetland
4.MostarBosnien-Hercegovina
5.OhridMakedonien
6.BledSlovenien
7.PositanoItalien
8.EriceiraPortugal
9.RondaSpanien
10.HallstattØstrig

Rejselystne kan også finde afstemningens resultater samt rejsetips, evalueringer og beskrivelser for en vellykket smuttur til Europas smukkeste småbyer på bloggen hotel.info-blog.

*Oplysninger vedrørende fremgangsmåden: hotel.info havde inden afstemningen udpeget 52 småbyer og landsbyer i Europa med højst 100.000 indbyggere til afstemningen, der fandt sted fra den 20.01.2014 til den 14.02.2014. Der blev afgivet over 46.000 stemmer i alt.

www.hotel.info er en gratis hotelbookingservice for virksomheder og private kunder. Der tilbydes elektronisk booking for mere end 250.000 hoteller i hele verden. Sammenlignet med andre bookingmetoder opnår kunden store prisfordele ved en bookling via hotel.info. Desuden viser hotel.info alle tilgængelige overnatningspriser for et hotel, således at kunden altid kan vælge den billigste eller passende værelsespris. Alle bookinger via hotel.info overføres sikkert, korrekt og i realtid til det pågældende hotel. Dette garanteres af den enestående integration af hotellets egne bookingsystemer (såkaldt CRS eller PMS) og hotel.de's eget reserveringssystem myRES under den overordnede brugergrænseflade hotel.info.
På basis af et erfaringsbaseret hoteludvalg kan hotelsøgende under hotel.info ud over centrale informationer som overnatningspriser og hotellets faciliteter læse 1,5 mio. hotelevalueringer fra hotelgæster fra hele verden og bl. a. træffe deres beslutning for en booking på basis af dette. Sammenlignet med de eksisterende evalueringsportaler kan hotel.info-kunden her stole på at evalueringerne er 100% ægte, fordi der kun anmodes om bedømmelser fra bookingkunder, der kort før har overnattet på det pågældende hotel. hotel.info - det internationale mærke fra hotel.de AG - blev etableret for at fremme ekspanderingen på de udenlandske markeder. Der er allerede etableret salgskontorer i Storbritannien (London), Frankrig (Paris), Spanien (Barcelona), Italien (Rom) og Kina (Shanghai), Singapore og Brasilien (São Paulo) for at fremme kontakten med nye kunder og hoteller. Den høje andel af internationalt agerende virksomhedskunder fremmer her indgangen til nye markeder. Målet er at etablere hotel.info som den førende hotelbookingservice for erhvervs- og privatkunder i hele verden.

Pressekontakt:

Tyskland
E-Mail: presse@hotel.info

Stjernene er udtryk for hotellets egen vurdering samt for de erfaringer, som hotel.info og hotel.info-kunderne har gjort sig. Nærmere oplysninger kan ses i de almindelige forretningsbetingelser.