PRESSEINFORMATION
Hvor værelser er særligt billige i Europa lige nu – det aktuelle hotel.info-prisbarometer

Nürnberg, 22. Juli 2013 – I mange metropoler kan hotelgæster spare mange penge for tiden – også i København. Hvor tydeligt særlige effekter påvirker overnatningspriserne, fremgår tydeligt af det aktuelle hotelprisbarometer i den internationale reservationsportal hotel.info.

• Overnatningspriser i København faldet
  • EM-effekten: Prisfald i forhold til forrige år i Kiev og Warszawa
  • Svag yen gør Japan endnu mere interessant som rejsemål

Resultater fra hotelprisbarometeret for udvalgte internationale metropoler (Priser i DKK)*

Metropol Juni '13 Juni '12 Sammenlign. juni '13 med juni '12 i %
18.Berlin644,22603,176,80
19.Madrid620,28655,64-5,39
20.Warszawa612,751.155,29-46,96

New York viste sig stadig dyr i juni med en gennemsnitspris for overnatning på over 1.700 DKK. Men i forhold til samme måned sidste år kunne hotelgæsterne faktisk spare næsten 8 %. I Oslo steg priserne derimod kraftigt, blandt andet på grund af forskellige festivaler. Med et gennemsnit på 1.345 DKK skulle de værelsessøgende lægge over 18 % mere på disken i forhold til året før. Også i Stockholm forlangte hotellerne noget mere. I København kunne hotelgæsterne til gengæld spare rundt regnet 7 %. Også i mange andre internationale metropoler var priserne lavere end i 2012.

Særligt i Warszawa og Kiev har overnatningspriserne normaliseret sig igen, hvilket afspejles tydeligt i sammenligningen. Hvor fodbold-EM forrige år skød priserne i vejret, blev der sammenlignet med juni 2012 nu forlangt betydeligt mindre. I Polens hovedstad faldt den gennemsnitlige overnatningspris med ca. 47 % til 613 DKK, i Ukraines hovedstad faldt prisen med ca. 38 % til 796 DKK. Fodbold-EM 2013 for damer i Sverige har derimod ikke haft den store virkning på priserne, selvom hotel.info kan meddele en kraftig stigning i reserverede overnatninger ved sportsstederne.

Det normalt meget dyre Tokyo er imidlertid også blevet mere interessant som rejsemål for den lidt mindre pengepung. Den tydeligt svagere japanske valuta har medført betydeligt lavere overnatningspriser i denne kæmpemetropol. I forhold til samme måned forrige år er den gennemsnitlige pris pr. nat og værelse faldet med ca. 24 % til 925 DKK. Via hotel.info kan man i juli på det aktuelle niveau faktisk endda reservere værelser i Tokyo til ca. 375 DKK. Selv et 4-stjernet hotel er opnåeligt med en pris på 576 DKK.

* Valutaomregninger foretages på baggrund af gennemsnitskurserne.

www.hotel.info er en gratis hotelbookingservice for virksomheder og private kunder. Der tilbydes elektronisk booking for mere end 250.000 hoteller i hele verden. Sammenlignet med andre bookingmetoder opnår kunden store prisfordele ved en bookling via hotel.info. Desuden viser hotel.info alle tilgængelige overnatningspriser for et hotel, således at kunden altid kan vælge den billigste eller passende værelsespris. Alle bookinger via hotel.info overføres sikkert, korrekt og i realtid til det pågældende hotel. Dette garanteres af den enestående integration af hotellets egne bookingsystemer (såkaldt CRS eller PMS) og hotel.de's eget reserveringssystem myRES under den overordnede brugergrænseflade hotel.info.
På basis af et erfaringsbaseret hoteludvalg kan hotelsøgende under hotel.info ud over centrale informationer som overnatningspriser og hotellets faciliteter læse 1,5 mio. hotelevalueringer fra hotelgæster fra hele verden og bl. a. træffe deres beslutning for en booking på basis af dette. Sammenlignet med de eksisterende evalueringsportaler kan hotel.info-kunden her stole på at evalueringerne er 100% ægte, fordi der kun anmodes om bedømmelser fra bookingkunder, der kort før har overnattet på det pågældende hotel. hotel.info - det internationale mærke fra hotel.de AG - blev etableret for at fremme ekspanderingen på de udenlandske markeder. Der er allerede etableret salgskontorer i Storbritannien (London), Frankrig (Paris), Spanien (Barcelona), Italien (Rom) og Kina (Shanghai), Singapore og Brasilien (São Paulo) for at fremme kontakten med nye kunder og hoteller. Den høje andel af internationalt agerende virksomhedskunder fremmer her indgangen til nye markeder. Målet er at etablere hotel.info som den førende hotelbookingservice for erhvervs- og privatkunder i hele verden.

Pressekontakt:

Tyskland
E-Mail: presse@hotel.info

Stjernene er udtryk for hotellets egen vurdering samt for de erfaringer, som hotel.info og hotel.info-kunderne har gjort sig. Nærmere oplysninger kan ses i de almindelige forretningsbetingelser.