PRESSEINFORMATION
Usædvanlig reservationsoplevelse med friskt look: hotel.info får nyt udseende

Nürnberg, 1. Oktober 2012 – I nye gevandter: hotel.info, den gebyrfrie online-hotelreserveringsservice for mere end 210.000 hoteller i hele verden, startede nu sit nye websted. Platformen blev fuldstændigt nyudviklet og tilbyder ud over et nyt, innovativt design også hurtigere og mere brugervenlig hotelreservation.

Lige fra starten af gøres brugerne bekendt med den forbedrede hotelsøgefunktion med nye betjeningselementer. Hotelresultater afgrænses via "udvidet søgning" på baggrund af pris, stjernekategorier, evalueringer eller udvalgte hotelfaciliteter. Samtidig giver den nye søgefunktion brugerne mulighed for at gå på jagt efter særlige tilbud, som f.eks. korte rejser eller firmapriser. Ved hjælp af den nye adressepræcise områdesøgning kommer man direkte videre til resultatlisten inklusive kortvisning. Den gør det samtidigt lettere at orientere sig. Således kan folk på opdagelse også fremkalde seværdigheder ved det tilgængelige hoteltilbud og finde ud af, om det ønskede hotel måske endda ligger inden for synsvidde af Buckingham Palace eller Eiffeltårnet.

Intuitiv brug: Slideshows og favoritlister letter valget af hotel

Via slideshowet for hvert enkelt valgte hotel kan reservationskunden først lade sig inspirere visuelt, før vedkommende reserverer sit hotel. Dem, der til gengæld ikke har helt nemt ved at bestemme sig for et hotel, kan benytte favoritlisten med sammenligningsfunktion. Med et klik kan hoteller samles i en favoritliste og sammenlignes med hinanden, f.eks. med hensyn til beliggenhed eller hotelfaciliteter.

Bookingformularen blev også gjort mere brugervenlig og forkortet med det formål at gøre hotelreservation nemmere. Loadtiderne bliver kortere, desuden præsenteres alle relevante hotelinformationer på en overskuelig måde, med et klik kan kunden få yderligere detaljer til at poppe op. Selve reservationen er hurtigt overstået: Indtast data om de tilrejsende personer og deres ønsker til hotellet, kontroller oversigten over oplysningerne, og så skal du blot bekræfte hotelreservationen under det sidste trin.

Efter relancering: Ny reservationsoplevelse

Aleksander Szumilas, pressetalsmand for hotel.info, om hotelformidlerens nye udseende: "Vi ønskede ikke blot at give hotel.info et nyt ansigt, men også funktionelt i endnu højere grad at lytte til brugernes behov. Man kan enten finde sit drømmehotel med få klik, eller man kan lade dig inspirere af udbuddet på hotel.info. Reservationskunderne har i hvert fald en væsentligt bedre reservationsoplevelse i vente.“

www.hotel.info er en gratis hotelbookingservice for virksomheder og private kunder. Der tilbydes elektronisk booking for mere end 210.000 hoteller i hele verden. Sammenlignet med andre bookingmetoder opnår kunden store prisfordele ved en bookling via hotel.info. Desuden viser hotel.info alle tilgængelige overnatningspriser for et hotel, således at kunden altid kan vælge den billigste eller passende værelsespris. Alle bookinger via hotel.info overføres sikkert, korrekt og i realtid til det pågældende hotel. Dette garanteres af den enestående integration af hotellets egne bookingsystemer (såkaldt CRS eller PMS) og hotel.de's eget reserveringssystem myRES under den overordnede brugergrænseflade hotel.info.
På basis af et erfaringsbaseret hoteludvalg kan hotelsøgende under hotel.info ud over centrale informationer som overnatningspriser og hotellets faciliteter læse 1,5 mio. hotelevalueringer fra hotelgæster fra hele verden og bl. a. træffe deres beslutning for en booking på basis af dette. Sammenlignet med de eksisterende evalueringsportaler kan hotel.info-kunden her stole på at evalueringerne er 100% ægte, fordi der kun anmodes om bedømmelser fra bookingkunder, der kort før har overnattet på det pågældende hotel. hotel.info - det internationale mærke fra hotel.de AG - blev etableret for at fremme ekspanderingen på de udenlandske markeder. Der er allerede etableret salgskontorer i Storbritannien (London), Frankrig (Paris), Spanien (Barcelona), Italien (Rom) og Kina (Shanghai), Singapore og Brasilien (São Paulo) for at fremme kontakten med nye kunder og hoteller. Den høje andel af internationalt agerende virksomhedskunder fremmer her indgangen til nye markeder. Målet er at etablere hotel.info som den førende hotelbookingservice for erhvervs- og privatkunder i hele verden.

Pressekontakt:

hotel.de AG