Waar men elkaar in kostuum en stropdas goedenacht wenst - de meest geboekte zakenhotels van 2012 bij hotel.info

Neurenberg, 5 maart 2013 – Zakenreizigers zijn het hele jaar door veel onderweg. Velen slapen daarbij vaker in een vreemd bed dan in hun eigen bed. Maar welke hotels worden door de zakenreizigers nu bijzonder vaak bezocht? hotel.info heeft nu het boekingsgedrag van zakelijke klanten in het jaar 2012 onderzocht en heeft gekeken welke zakenhotels in Nederland en de rest van de wereld de meeste boekingen hadden.

Een van de belangrijkste criteria voor zakenreizigers is de prijs-kwaliteitverhouding, waardoor de focus op hotels in het middensegment tot hogere segment ligt. hotel.info analyseerde hotels in het twee- tot viersterrensegment (inclusief 4,5 sterren).

De top tien van meest geboekte hotels door zakenreizigers in Nederland in 2012*

19.Hotel Melia Ria AveiroAveiro (Portugal)4
20.Hilton Garden Inn KrakowKrakau (Polen)4

Het resultaat

Net als voorgaande jaren domineren de hotelketens de ranglijsten. Het meest geboekte zakenhotel van Nederland was in 2012 het Steigenberger Airport Hotel Amsterdam op Schiphol, dat op de internationale ranglijst op de 16e plaats staat.

*Informatie over gevolgde procedure: de rangschikking van de tien meest geboekte hotels in Nederland bij hotel.info werd bepaald aan de hand van het aantal boekingen. Hotels tussen 2 en 4,5 sterren werden in de beoordeling meegerekend. Bij de internationale ranking werd gekeken naar het meest geboekte zakenhotel per land in 2012 en werden deze onderling vergeleken. De landwinnaars werden voor de bovengenoemde ranglijst ingevoegd aan de hand van hun aantal boekingen. Stand: 11-02-2013 (kleine afwijkingen kunnen niet worden uitgesloten).

www.hotel.info is een gratis hotelreserveringsservice voor zakelijke en privéklanten. Wereldwijd biedt deze service meer dan 210.000 hotels voor elektronische boeking aan. In vergelijking met andere boekingsmogelijkheden ontvangt de klant die via hotel.info reserveert aanzienlijke prijsvoordelen. Verder geeft hotel.info alle beschikbare kamerprijzen van een hotel weer, zodat de klant altijd de voordeligste resp. meest geschikte kamerprijs kan kiezen. Alle boekingen via hotel.info worden gelijktijdig, veilig en direct aan het betreffende hotel doorgegeven. Dit garandeert de unieke integratie van de eigen reserveringssystemen van het hotel (genaamd CRS resp. PMS) en van het reserveringssysteem myRES van hotel.de onder de uniforme usersinterface van hotel.info.
Met het oog op een ervaringsgebaseerde hotelkeuze kunnen degenen die een hotel zoeken onder hotel.info niet alleen toegang krijgen tot de algemene informatie zoals kamerprijzen en voorzieningen, maar ook tot meer dan 2 miljoen hotelbeoordelingen van hotelgasten uit de hele wereld en kunnen zij hun boekingsbeslissing o.a. ook daarop baseren. In vergelijking met bestaande beoordelingsportalen kan de klant van hotel.info hierbij op 100% ech­te hotelbeoordelingen vertrouwen, want er worden uitsluitend oordelen van boekingsklanten gegeven die kort tevoren ook in het betreffende hotel hebben overnacht. hotel.info - het internationale merk van hotel.de AG - is opgericht om de uitbreiding met buitenlandse merken te versnellen. Voor de acquisitie van nieuwe klanten en hotels in het buitenland zijn al verkooppunten in Groot-Brittannië (Londen), Frankrijk (Parijs), Spanje (Barcelona), Italië (Rome), China (Shanghai), Singapore en Brazilië (São Paulo) geopend. Het grote aandeel internationaal handelende zakenklanten maakt het de onderneming daarbij gemakkelijker tot nieuwe markten toe te treden. Doel is hotel.info wereldwijd als leidende hotelreserveringsservice voor zaken- en privéklanten te vestigen.

Sebastian Meyer
E-mail: presse@hotel.info

Het aantal sterren is gebaseerd op informatie van de hotels zelf en op ervaringen van hotel.info en hotel.info-klanten. Raadpleeg voor meer informatie de Algemene voorwaarden.