LEHDISTÖTIEDOTTEET
Missä päin Eurooppaa hotelliyöt ovat nyt erityisen edulliset – tuorein hotel.info-hintabarometri

Nürnberg, 7. tammikuuta 2013 – Yöpymishinnat ovat laskeneet useimmissa Euroopan suurkaupungeissa. Missä hotellivieraat voivat säästää? Sen kertoo maksuttoman, yli 210 000 hotellia ympäri maailman kattavan online-hotellivarauspalvelun hotel.infon tuore hotellihintabarometri.

• Helsingissä yöpymiskustannukset ovat nousseet
  • Moskova on jälleen Euroopan kallein pääkaupunki
  • Ateenan hotellit Kreikan talouskriisin pyörteissä

Hotellihintabarometrin tulokset Euroopan pääkaupunkien osalta (hinnat ilmoitettu euroina)*

Kaupunki Marraskuu 2012 Lokakuu 2012 Marraskuu 2011 Marraskuu 2012 verrattuna marraskuuhun 2011,prosentteina
1.Moskova179,39179,53183,78-2,39
2.Lontoo165,84163,07159,833,76
3.Tukholma156,01157,86144,108,26
4.Oslo153,16160,29170,89-10,38
5.Helsinki133,48132,37130,562,24
6.Kööpenhamina133,07129,44134,82-1,30
7.Pariisi127,86151,39133,12-3,95
8.Kiova121,3990,12136,60-11,13
9.Bryssel119,36124,58125,13-4,61
10.Amsterdam116,50124,84125,34-7,05

Vaikka yöpymiskustannukset laskivat Moskovassa 2,39 % edellisvuoteen verrattuna, kaupunki on silti Euroopan kallein 179,39 euron yöpymishinnalla. Lontoo on toisella sijalla noin 166 eurolla. Helsingin ja Kööpenhaminan keskimäärin 133 euron suuruiset hinnat olivat Pohjoismaiden edullisimmat. Kiovassa hotelliyöpymisten hinnat pysyivät edelleen suhteellisen korkeina; hotellivieraiden oli pulitettava marraskuussa tosin merkittävästi aiempaa vähemmän, keskimäärin 121,39 euroa.

Erityisesti talouskriisistä kärsivissä maissa, kuten Kreikassa ja Portugalissa, hotellinpitäjät saivat kokea kriisin vaikutukset. Edellisvuoteen verrattuna keskimääräinen huonehinta laski Lissabonissa noin 16 % 68,15 euroon ja Ateenassa jopa yli 18 % 67,12 euroon.

Hotellihintabarometrin tulokset muille pääkaupungeille ja metropoleille (hinnat ilmoitettu euroina)*

Kuten ennenkin, myös marraskuussa 2012 hotelliyöpyminen oli erittäin kallista New Yorkissa (229,88 euroa). Yöpymiskustannukset nousivat euroalueelta tuleville yöpyjille noin 10 % korkeampien hintojen ja heikkenevän euron vuoksi. Sydneyssä pelkästään valuuttakurssien heilahtelut nostivat hintoja keskimäärin 192,56 euroon eli 6,58 %. Tokio (173,77 euroa) ja Zürich (153,21 euroa) olivat edelleen hinnakkaita, mutta Istanbulissa yöpymiskustannukset olivat verrattain pienet, 98,08 euroa.

* Tutkimuksessa oli mukana vähintään 500 000 asukkaan kansainväliset pää- ja suurkaupungit.

www.hotel.info on maksuton hotellien varauspalvelu yrityksille ja yksityishenkilöille. Palvelu tarjoaa sähköisesti varattaviksi yli 210 000 hotellia maailmanlaajuisesti. Muihin varaustapoihin verrattuna hotel.info tarjoaa asiakkailleen huomattavia hintaetuja. Lisäksi hotel.info näyttää aina hotellin kaikki käytettävissä olevat huonehinnat, joten asiakas voi valita edullisimman tai itselleen sopivimman huonehinnan. Kaikki hotel.info-varauspalvelun kautta tehdyt varaukset siirtyvät reaaliajassa luotettavasti suoraan kyseiselle hotellille. Tämän mahdollistaa hotel.infon yhtenäinen käyttöliittymä, johon hotellien omat varausjärjestelmät (ns. CRS tai PMS) ja hotel.de:n oma myRES-varausjärjestelmä on integroitu.
hotel.info auttaa asiakasta valistuneen hotellinvalintapäätöksen tekemisessä ilmoittamalla hotellien perustiedot, kuten huonehinnat ja hotellien varustelutason, sekä myös julkaisemalla yli 1,5 milj. hotelliarvostelua, jotka ovat hotelleissa yöpyneiden, eri puolilta maailmaa olevien asiakkaiden kirjoittamia. Muihin arvosteluportaaleihin verrattuna asiakkaat voivat olla hotel.infossa varmoja, että hotelliarvostelut ovat 100 % aitoja, sillä arviointiin voivat osallistua ainoastaan juuri kyseisessä hotellissa viime aikoina yöpyneet varausasiakkaat. hotel.info - hotel.de AG:n kansainvälinen merkki - luotiin jouduttamaan laajenemista ulkomaisille markkinoille. Uusien ulkomaisten asiakkaiden ja hotellien hankkimiseksi on jo avattu toimistot Iso-Britanniaan (Lontooseen), Ranskaan (Pariisiin), Espanjaan (Barcelonaan), Italiaan (Roomaan), Kiinaan (Shanghaihin), Singaporeen ja Brasiliaan (São Pauloon). Kansainvälisesti toimivien liikeasiakkaiden suuri määrä on helpottanut yrityksen pääsyä uusille markkinoille. hotel.infon tavoitteena on vakiinnuttaa asemansa johtavana yritysten ja yksityisasiakkaiden hotellinvarauspalveluna.

Lehdistön yhteyshenkilö:

Sebastian Meyer
Saksa
Puh.: +49-(0)911-59832-0
Faksi: +49-(0)911-59832-11
Sähköposti: presse@hotel.info

Tähtiluokitus perustuu hotellin omaan arvioon sekä hotel.de:n ja hotel.de:n asiakkaiden kokemuksiin. Lisätietoja löytyy käyttöehdoista.